woensdag 26 juli 2017

Eclectic Wreath

Het is niet verwonderlijk dat het af en toe een tijdje stil is op mijn blog, want ik weet mijzelf ook altijd weer van die mega projecten te geven...
In de winkel leek de styropor krans helemaal niet zo groot, thuis bleek deze een doorsnede van 40 cm te hebben....
De eerste vraag is dan: hoe bekleed ik de krans? Verf, touw, stof, jute.... Na even googlelen zag ik dit leuke idee: sierpapier erom, uiteinden op elkaar plakken en er daarna banners van knippen.
Klinkt simpel niet? Nou dat viel toch tegen, met name om de stroken zodanig tegen elkaar te plakken, dat je geen styropor meer ziet. Tijdrovend, maar met een spetterend resultaat.
Een soort heel dunne gaasstof bij de plaatselijke stoffenwinkel in het juiste perzik kleurtje erop en vastgezet met spelden.
De diamant uit het Oh So Eclectic set van SU is al prachtig, maar voor zo'n groot project eigenlijk te klein, valt een beetje weg. Laat ik nu een paar weken geleden voor de allereerste keer wat spulletjes bij Ali Express hebben gekocht waaronder deze super diamant van 5 cm. De timing was perfect, het lag in de brievenbus op de dag dat ik met de krans begonnen was. Gestanst uit goud glitterkarton en het gekleurde karton zelf op maat geknipt.
Alles in vieren deze keer, dus ook vier collages gemaakt m.b.v. het Oh So Eclectic set van SU en jawel het tweede artikel van Ali: een set van acht 'zoute droppen' of stansen in de vorm van een wiebertje met stiksteekje (en de grootste is echt groot). De vorm vind ik perfect passen bij de diamant.
Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben over Ali, niet alleen is het ongelooflijk spotgoedkoop en zonder verzendkosten, maar de stansen snijden als een zonnetje. Een vriendin van mij adviseerde om de Ali app te installeren omdat die wel in euro's is (kan je aardig wat tijd mee zoet zijn). De wiebertjes set kost nog geen vier euro..... en de diamant 1,79?!
Geen idee hoe het kan en het komt rechtstreeks uit China. Bewust voor een klein bedrag besteld (nog geen 12 euro) omdat ik eerst wilde zien wat voor kwaliteit het is. Echt een aanrader.
Even een close upje van het heerlijke kleurtje.....
Aan de zijkanten hier en daar flinke trosjes met lint.
Het nodige uit goud karton gestanst en rijkelijk voorzien van goudkleurige lovertjes.
Nog vier smalle banners onder de collages gestoken met daarop de inimini edelsteentjes uit het stempelset You're Priceless van SU. Alle stempels hebben ook losse inkleur stempels met watercolor effect, zelfs die kleintjes.
Wat een krans vol vrolijkheid aan de muur!
Het heerlijke van de bloemen uit het set? Het hoeft niet netjes uitgestanst te worden, juist niet, maakt het alleen maar aparter.
Niets zo leuk als buiten de lijntjes te kleuren toch?
Weer een dag met een krans!

1 opmerking:

  1. Fit is echt WAW! Prachtige krans, kleuren, materialen, ... echt fantastisch!
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen