woensdag 3 mei 2017

Vintage Flowers

Er zijn momenten dat het onmogelijke mogelijk blijkt te zijn, ook creatief....al kost het me vaak veel kladjes, uitproberen, 12 kleuren inkt verder, vieze vingers en een berg gebruikte billendoekjes......(oh en uren verder) dan klopt alles wel. Kaart voor mezelf :-)
CELEBRATE!
19 mei word ik 53 (shut the front door....!) 17 mei zijn mijn ouders 61 jaar getrouwd (zo dankbaar dat ik beide ouders in goede gezondheid heb) en 23 mei een blog-jubileum: 5 jaar alweer!
Wat vliegt de tijd, de onderwerpen, mijn voorkeuren voor creaties en het model van het blog zijn in de loop der jaren regelmatig veranderd, maar, eerlijk is eerlijk, mijn eigen modelletje ook wel....... :-))

De basis is weer een craft kaart 15x15 cm van Action. Afgelopen vrijdag kocht ik op de markt een prachtig papierblokje, werkelijk elk vel verdiend een lijstje.... De achtergrond paste direct, verder nog twee lagen van andere vellen waaronder de prachtige roos.
Ik wilde persé gebruik maken van mijn allereerste stempel bundle (stempelset met snijmallen van SU) genaamd Flower Patch. Ik weet nog als de dag van gister hoeveel moeite ik had om alle snijmallen om de bloemen te krijgen......
Oude(re) hobbyspullen hebben leuke herinneringen.
Ik heb het set nu op een heel andere, nieuwe manier gebruikt: 3D bloemen.
Stapelen, op elkaar met foamblokjes, blaadjes krullen etc.
Zeker, het was flink spoorzoeken naar exact dezelfde inkt kleuren als in de rozen, maar gelukt met een combinatie van Memento en VersaColor. Nu het beige printerpapier gebruikt wat al gelijk de juiste sfeer zet.
De gebruikte parels zoals op deze beige bloem, zijn al oudjes van de Xenos.
Als alternatief voor het dure cardstock van SU gebruik ik het laatste jaar printerpapier van de plaatselijke kantoorhandel: Fastprint Gold 200 grams in verschillende kleuren. Het was uit nood geboren: op een dag wilde ik stempelen en was mijn witte speciale stempelkarton op. Het enige dat ik nog had was dit dikke printerpapier waarop ik af en toe een foto afdrukte. Tot mijn verrassing waren de resultaten heel mooi. Het witte is o.a. gebruikt op de vorige jampotten kaart (en praktisch alle kaarten met wit) en nu de beige uitvoering als alternatief voor de vanilla kleur (SU, TH labels).
Eigenlijk gebruik ik bijna alleen nog maar het printerpapier, behalve als er echt kans is op doorzakken, ik een doosje wil maken of bij erg natte watercolor bezigheden.
Een ander voordeel: zodra er met de hand uitgeknipt moet worden, is het cardstock mij te dik en gaat dit nog prima.
Het blijft een geweldige combinatie: het stempelset Thoughtful Banners met pons van SU, zo'n vintage banner past er nu prima bij.
Een aantal lagen kant om het achtergrond papier gewikkeld.
De kaart zit in een oude lijst en hangt aan de muur. Mei wordt op vele fronten een bijzondere maand.
De voorpret alleen al.....

2 opmerkingen:

  1. Hoi Christine, wat een mooie fleurige kaart en wat heb je hier een werk aan gehad. Het resultaat is er dan ook naar...wauw. Ik heb zitten genieten van je verhaal (lachen moest ik om dat "mijn modelletje is ook veranderd..")én van je gestempeld, gestapelde, gekrulde bloemen. Echt top...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supertoffe kaart, wat heb je die mooi gecomponeerd! En wat heb je een reeks redenen om te vieren en dankbaar om te zijn!
    en als het je een troost kan zijn: mijn modelletje is ook veranderd...
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen