vrijdag 12 mei 2017

Artsy Flower Album & Card Box

Het was vier dagen geleden dat ik een kaartje wilde maken onder het motto "herwaardeer wat je hebt".... In dit geval het gratis sale a bration stempelset What I Love van SU begin vorig jaar. Het kaartje werd zo verrassend leuk, dat ik dacht: alles wat erop zit kan uitvergroot worden. Tenslotte had ik nog twee canvassen op board van de Action over.
Het meest geweldige artsy aan deze layered stempel is wel, dat je nergens op hoeft te letten, juist niet. Gewoon stempelen zoals het uitkomt over elkaar heen. Veel layered bloemen kunnen dat niet, omdat of het effect wat verloren gaat of je krijgt werkelijk dat onscherpe bewogen foto effect.
De vlinders met de SU pons, bestempeld en twine eronder.
Just enjoy!
De achterkant van het album. Het is niet handig om hierop verhoogde items te plakken, dus gekozen voor een stempel van een filmstrip.....
.....en zodanig afgeplakt dat de kleuren (bijna) alleen in de vakjes komen.
Ik blijf dit zo'n mooie tekst vinden.
Color your world beautiful, las ik eens ergens. Niets zo heerlijk als dat.
In het album, wat nog gevuld gaat worden met o.a. foto's en andere persoonlijke items, vijf tabbladen gemaakt van aquarelpapier.
De prachtige lijst met stiksteek van Joy! (uit de categorie 6x heen en weer met bakpapier) en mica er achter en dan zie je.......
.....een waar art piece. Een swirl geëmbosst met clear poeder, papier nat gemaakt en met distress inkt en de waterbrush zonder ook maar ergens op te letten de kleuren aangebracht. Heerlijk spetteren natuurlijk ook.
De achterkant van die pagina ook een lijst.
Het geweldige stempelset met de leuke afbeeldingen en de super teksten is van SU (Crafting Forever). Net nieuw en zo origineel (verjaarskadootje aan mezelf ;-)
Heerlijk ingekleurd en alle twine vastgelijmd met glossy accents.
Wat ben ik toch totaly in love met de stempel van de schilders ezel. Wat je er ook in maakt, altijd leuk.
Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder stempellineaal :-) om alles precies daar te krijgen waar ik het hebben wil.
De tekst lijkt een beetje uitgelopen, klopt, een nieuwe inktpad roze archival, een beetje te gevuld....
De schaar komt ook uit het nieuwe SU set en deze balpennen, ik schrijf zo graag en zoveel en heb niet eens een stempel van een balpen?! Het is eigenlijk één stempel met drie pennen, maar ik heb ze los geknipt, dan kan je er zoveel meer mee.
 In een potje zetten bijvoorbeeld.....
........of echt laten schrijven.
Hier is dan het kaartje waar alles mee begon, het was een uitprobeersel op een correspondentie kaartje. Wat ik bedoel met alles kan uitvergroot worden? Het diaframe wordt een polaroidframe, de kleine kwast wordt een grote etc.
Ik had alleen de oplegkaart gemaakt en er verder niets mee gedaan, wilde eerst kijken of het idee op canvas lukte.
Besloten een doosje te maken waar precies correspondentiekaarten in passen.
Het maken van een focal point geeft altijd een artsy effect.
De vlinder met de tekst erop past er helemaal bij.
Het doosje wilde ik uiteraard laten passen bij het album en gelukkig had ik nog voldoende stempellinnen. Waar ik nog nooit op gestempeld had, alleen geprint.... Laat het nu ook als boter snijden met de papertrimmer.
 
 
Alles bestempeld passend bij deksel en canvas album.
 
In de doos? Art cards! De meeste zijn bestempeld en ook blanco. Alvast geperforeerd en allerlei leuks mee te doen om deze daarna in het album te voegen. Ja ben dol op de correspondentie kaarten van de Hema, kunnen ook prima tegen water.
Ik heb er zeker een heel lange tijd over gedaan, maar het is zo'n blikvanger geworden, dat ik er toch een beetje trots op ben.
Doe het gewoon, lekker bont en blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen