zaterdag 22 april 2017

Baroque Dragonfly

De grote baroque stempel is prachtig en na wat uitproberen kwam ik bij de libelle terecht. Nog leuker: op Marktplaats vond ik de bijpassende emboss folder (daar houd ik van, stempels, folders etc. die en serie vormen).
Een strook lichtroze cardstock geëmbosst, het bruine golfkarton is van een oude doos.... waarvan ik wel zelf eerst gedeeltelijk het papier heb verwijderd. Niet alleen is het lieve roze met het ruwe karton een aansprekende combinatie, maar geeft ook een natuurlijke uitstraling. Beiden gelijmd op een felroze achtergrond en daarna het juteband met kant er omheen.
Het is allemaal gestempeld op zacht roze met maar één kleur: Archival Coffee (donkerbruin). De barok stempel met de hand uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.
De libelle alleen voorzien van een felroze inkleuring.
Het papier is strak, zonder barstjes en diep geëmbosst.
Nog een gratis truc die ik zelf opeens bedacht: is je papier wel gekreukt, gebarsten of erger na het gebruik van een embossfolder? Leg een stukje bakpapier op de bovenkant van je papier in de folder en dan embossen zoals je gewend bent. Heel vaak zijn alle oneffenheden weg.
De tekststempel komt uit het set Chalk Talk van SU, hand uitgeknipt en op een geponst label gelijmd.
Ik blijf ernaar kijken: het lijfje van de libelle lijkt speciaal gemaakt voor de barok stempel, het verdwijnt er bijna in en juist die symetrie zorgt voor de extra nadruk van de mooie dragonfly.
De bloemen en takjes komen uit het Falling Flower set van SU, nu allemaal in het midden van de blaadjes dubbelgevouwen en voorzien van plakparels.
Flying to my next project...

4 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kaart Christine in een práchtige kleurencombinatie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo wat een top kaart is dit, zo prachtig van kleur en zeker mooi al die verschillende materialen.
    Fijn weekend
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, deze kaart.
    Bedankt voor je tip van het bakpapier, ga ik zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen