dinsdag 28 maart 2017

Retro Cards

Ik ben even op de anders dan anders toer.... Laatst kocht ik weer bewust een papierblokje bij de Action speciaal voor het dunne papier en de tasjes in de kaart. Op slag verliefd op alle retro printjes, althans zo komen ze bij mij over. Heel verbaasd was ik om te lezen, dat het blokje "Sweet Beauty" heet....dan denk ik meestal aan zachte pastel tintjes.
Gecombineerd met wijnrood cardstock, polaroid frame, oud fototoestel en de Remarkable You bloemen die op deze manier (gestempeld op sierpapier) toch best een retro uitstraling krijgen.
Het deed me ook denken aan de echte plastic bloemen die mijn oma in de gang had staan, ver voor de mooie zijden bloemen die veel later kwamen.
Een label achter het polaroid frame met daarop een vintage typemachine stempel. De stempel komt nog uit de tijd dat ik alleen met zwart stempelde, ik had helemaal geen kleuren..... Het koste me dan ook een flinke schoonmaakbeurt om de stempel zodanig te reinigen, dat het zwart niet meer door het zachte roze heen kwam. In die tijd maakte ik stempels eigenlijk nooit schoon, alleen een beetje afstempelen op een oud papiertje.
Een vlaggetjes lijn gestempeld of craft met de kleuren uit het papier.
Al een hele tijd had ik een verpakking met houten embellishments in huis van de Action die nu wel heel bijpassend zijn.
De filmstrip is een stempel van Stamping Back, al jaren een favoriet.
Een andere uitvoering met een viewmaster stans en bijpassende stempels, een diaframe met de helemaal in de sfeer passende tekst Oh happy day! en de achtergrond is een embossfolder van MD met bijpassende snijmal.
Een stapeltje banners gestanst en vastgezet met een mini paperclip. Chevron stempels uit "de oude doos", wat leuke glitter enamal dots en weer zo'n leuk houten kader.
Het chevron band is van SU, de ticket een uitgeknipte stempel en wat grappig toch die bloemen.....
De kaarten krijgen een mooi opvallend plekje in huis, want ook daar valt het op dat ik van retro spulletjes houd.
Happy day verder!

3 opmerkingen:

  1. Prachtig deze retro kaart en zulke leuke dingen ook gebruikt!
    Die houten polaroids heb ik ook nog steeds nooit gebruikt, past hier perfect bij!
    Je shakerkaart en bloemenmarkt in de vorige posten zijn ook prachtig, wat een leuke ideetjes heb jij altijd!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave kleuren zeg.
    Hele mooie kaart is dit geworden.

    BeantwoordenVerwijderen