vrijdag 10 maart 2017

Jampot

Ohlala! Hoe schattig jampotjes kunnen zijn!
Het is een set van drie maten met ontzettend veel leuke opleuk extra's erbij, zoals bloemen, vuurvliegen, strikken, takjes, deksel, draagbeugel en meer. Als extra een aparte stans bedoeld om bijv. schudkaarten mee te maken. Ik heb deze gebruikt in de jampot waar ik vervolgens vellum achter geplakt heb.
Het bijbehorende stansset is al even uitgebreid, hier hoort ook een lange stans bij waar een heleboel hartjes uitkomen.
De teksten horen er ook bij. De bloemen zijn lagen stempels, of zoals ik het noem "stapel stempels". Eindeloze kleurencombinaties en samenstellingen.
Het leuke van vellum is: het lijkt wel alsof er nog iets onder zit... Als je goed kijkt twee vuurvliegjes en nog eentje in de bloemen.
De achtergrond is gemaakt van een strook sierpapier en een strook geëmbosst papier met de behang print.
Onder de tekst op het label een bosje koperdraad.
Ik ben nog druk in de weer met dit set, heb nu nog maar een potje gebruikt...
Het derde set in de door mij bedachte categorie tijdloos.
Even iets heel anders: soms vraag ik me wel eens af hoe ik mijn voorraadje kaarten het beste kan bewaren zonder deze weg te stoppen in een afgesloten bewaardoos. Laatst liep ik met mijn vriendin in een winkel vol vintage spullen en op de toonbank stond een kleiner boek op deze manier gevouwen, vol met oude ansichtkaarten.
Ja dat moet ik dan thuis gelijk uitproberen, oud boek uit de kast met harde kaft. Omdat het heel dunne pagina's zijn er drie tegelijk dubbelgevouwen en goed diep in de rug geschoven. Geen lijm nodig, want als je doorgaat met dubbelvouwen tot het echt niet meer lukt zit het muurvast.
Probeer de vouwen rond te houden, dat oogt het mooist.
Dus ga op zoek naar een boek en creëer een super origineel display voor in het zicht of op je bureau, het is ook erg makkelijk kaarten kiezen zo.

2 opmerkingen:

  1. Hele leuke kaart.
    Mooie kleuren, daardoor krijgt de kaart een beetje een rustige uitstraling.
    En je Kaarten houder.......wat een gaaf idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij staat er ook zo'n boek op de kast met daarin de kaarten startklaar voor de post......maar nog niet in de envelop. We moeten er zelf ook nog ff van genieten vind je ook niet?
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen