zondag 19 maart 2017

Drieluik

Laatst kwam mijn vriendin langs met o.a. een nieuw stempelset. De grootste verrassing: gekocht bij de Action! Het set met de middelste dame.
's Middags nog even door de Action gelopen en nog een ander set gevonden met twee dansende dames. Ik vind het prachtig, zeker ook omdat het niet altijd super duur hoeft te zijn.
De basis is een craft A4, de lengte behouden en de hoogte gesneden op 14,5 cm. Links en rechts een sierrand gemaakt met een stans van MD die ook geëmbosst is. De stans was iets smaller dan het stuk kaart, daarom aan de buitenkanten exact bijgesneden en de binnenkanten bijgeknipt.
De dansende dames vormden één stempel die ik door de midden heb geknipt, evenals de bijbehorende tekst 'Not perfect, but unique' (ook de komma verwijderd).
Gezien de afbeeldingen heb ik het in natuurtinten gehouden. Alles ingekleurd met distress inkt en de waterbrush, skeletbladeren, wat touw gewikkeld en de bloemen zijn uit een velletje sierpapier van de Action geknipt.
De veren zijn een set met snijmallen van SU, afgedrukt en ingekleurd met distress in dezelfde kleuren als de dames.
De mooie elf voorzien van super vlindervleugels m.b.v. een reuze stans die ik eens op MP gekocht heb.
De vlinders zijn gestempeld en geponst met een SU setje.
De teksten zijn gestanst met het leuke labelsetje van Nellie Snellen.
In mijn beleving passen de twee verschillende teksten heel goed bij elkaar: 'Everything happens for a reason, not perfect but unique'. Niet alles wat in je leven gebeurt is gewenst of leuk en soms helemaal niet perfect, maar wel unique omdat het persoonlijk is, ook al wordt je de reden vaak pas later duidelijk.
De afbeeldingen zijn schuin gemat op groen papier uit een Studio Light blokje van de markt.
Eerlijk gezegd kostte het wel veel moeite om uiteindelijk goede afdrukken met de stempels te krijgen, er zit een soort glad laagje op. Een sopje met afwasmiddel deed de truc én stempelen op een (stempel)matje. Ik gebruik drie lagen Rayer knutselfoam (die ook door de bigshot kan). Je stempel krijgt dan onderdruk zodat het midden ook goed scherp wordt.
Er lagen nog genoeg stempels bij Action, zeker een wandeling waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen