zaterdag 11 maart 2017

Boekenlegger Kaart

Het blijft een heerlijk vrolijk stempelset, kan er niet vanaf blijven....
Ken je iemand die van lezen houdt? Dan is een boekenlegger kaart toch een heel passend kadootje.
Het achtergrond papier is van Eline, daarop wit cardstock nu eerst bestempeld met de mooie swirl die ook in het set zit en wat bloemen erbij. Ingekleurd met drie kleurtjes distress, eigenlijk vier omdat blauw en geel groen wordt :-)
Daarna heb ik de boekenlegger exact aansluitend gestempeld. Het was even een precisie gepriegel m.b.v. de stempelliniaal, maar op deze manier blijft de kleine verrassing goed verstopt.
De boekenlegger is voorzien met een van de mooie tekststempels uit de Eline mindfulness serie.
De grote uitgestanste opengewerkte bloem komt uit het bijbehorende stansset en is bijna 7,5 cm.
Even een close-upje van het inkleuren. Alweer maar drie kleuren? Ja dat hoorde ik eens iemand zeggen op een youtube filmpje, onderling mengen geen probleem, maar dan blijft het rustig en "prettig voor het oog". Soms voelt dat bij mij nog beperkend, want ik hou wel van veel en bont...
Het is ook zo dat oneven prettig is voor het oog, die leerde ik ooit tijdens een cursus bloemschikken. Je neemt dan 3 of 5 rozen en geen 2 of 4. Gek genoeg is dat er toen zo ingeprent, dat ik ongemerkt ook mijn lovertjes, plakparels, bling en andere embellishments zit te tellen.
Op de achtergrond nog een spetter stempel en wat verfstreepjes toegevoegd.
De kaart blijft nu, met of zonder boekenlegger, even mooi.
Een pocket gevouwen van heel dun mica, vouwrandjes van iets meer dan 3mm en sticky tape houden de boekenlegger goed op z'n plaats.
Kaarten met een extraatje (of een knipoog) is net als de kers op de taart.
Tijd voor nog een hapje!

1 opmerking:

  1. Jij liet bij mij een reactie achter en dan word ik altijd nieuwsgierig, dus kom ik kijken. Mooi is dit en ook je vorige creaties.
    Ik ga je volgen!
    Ik ben bezig geweest aan de Tutorial maar dit weekend was het erg druk dus nog wat geduld...
    Deze maand verschijnt hij zeker!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen