zondag 26 februari 2017

Very Vintage

Leuk, weer wat leuke collage stempelsets gevonden op MP. Eén nog helemaal nieuw, de ander waren maar twee stempels een keertje van gebruikt. 
De combinaties zijn weer erg onverwacht.
Nu weer eens zin in lekker vintage, bruine randen en een oude uitstraling.
Een prachtige swirl, teksten als create en No. 3, mooie bloem, etiket en vlinder. Alles gestempeld met Archival sepia en zwart.
De banners door het "lusje" geschoven, het eruit laten zien alsof dat snel gebeurd is. Dit soort dingen lukt mij alleen met glossy accents, lijmt super en snel. Hobbylijm duurt erg lang en bijv. gluedots laten binnen no time los omdat het onder spanning staat (dik cardstock).
Het onderste papier is van Tim Holtz, verder nog toegevoegd een etiket pons, knoop van Action en wat touw.
Vaak koop ik pakketjes met verschillende kleuren cardstock, waar altijd wel een kleur tussen zit wat niet mijn voorkeur heeft, zoals dit blauw. Nu mezelf toch maar voor de uitdaging gezet en ik moet zeggen, vooral als vintage project in combinatie met craft, erg leuk.
Heerlijke grote bloemen, ingekleurd met donker roze distress inkt. De swirl ook gekleurd, dat was even anders met een blauwe ondergrond.
Knoopjes in de bloemen ook van Action.
Op internet zag ik het gebruik van de etiketten op deze manier: nu lijken het sprekend "scharnieren" zoals op een deur, door laten lopen op de achterkant van de kaart.
Heerlijk om weer eens een setje te maken en te ontdekken hoeveel er mogelijk is met een enkel stempelset.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen