dinsdag 14 februari 2017

Bloembakken

Happy Valentine allemaal!
Dank jullie wel voor alle reacties op mijn foto vraag. Zal vast iets aan mijn kant van de pc zijn. Ik heb nu mijn bril extra goed gepoetst, dat helpt al iets, en er komt een mooi zonnetje door het raam.
In een catalogus van Stampin' Up sprong een foto er direct uit:
Supergeweldigleuk! was het eerste dat ik dacht. Dat kan ik na maken met spullen die ik heb (ben dol op alternatieven). SU heeft er een speciaal "vetplantjes" stempelset en snijmallen voor, maar na bestudering van de foto, het tellen van het aantal lagen in een bloem op zoek naar mijn uitvoering.
Twee heel oude ponsen van Pipoos, vier snijmallen van bloemen en een pons van SU.
Dankzij de enorme stapel scrapvellen die ik vorig jaar voor bijna niets op de markt meenam, kon ik zoveel kleuren samenstellen.
Laatst bij de Hobbystunter twee houten bakjes gekocht, hieraan zaten korte touw handgreepjes. Die verwijderd en vervangen door stevig chevron band.
Ja, ik heb een muur behangen met oude Flows......... :-)
Het origineel heeft een band van cardstock er overheen, maar dat vond ik een beetje jammer, zoveel bloemen die je niet meer ziet. Gekozen voor mica met daarop de xxl swirl van Craft Emotions en de tekst hello van SU.
Zestien bloemen gemaakt, bestaande uit zeven lagen = 112 bloemen die allemaal gekruld zijn m.b.v. een vouwbeen.....
.....vervolgens dertien rolrozen van te dik scrap.....ook allemaal eerst flink opkrullen, omdat het anders niet vastgelijmd blijft zitten. Normaliter maak ik ze nat, verkreukelen en dan zijn ze veel makkelijker hanteerbaar.
Ik had uiteindelijk een gevoelloze duim.....
Het moment dat ze allemaal in de bak gelijmd konden worden en toen ging er iets helemaal mis: het wilde absoluut niet lijmen. De hobbylijm waar ik zo blij mee ben, meestal, loste de verf op?! Bakje flink geboend onder de kraan, laten drogen en toen ging het beter, maar sommige voorzien van veel gluedots.
De houten bak ik 22 cm vierkant.
Wat een sprankelend geheel aan de muur!
Hihahappy Valentuintje :-))
Love the way it turns out!
Nu alles toch nog op tafel lag.....en mijn duim weer tot leven was gekomen....toch nog maar eentje! Afgestemd op de grote libelle houten hexagon die op de eettafel staat.
Wat andere kleuren, het blauw en lila herhaald, nu een glitterpen gebruikt en wat skeletbladeren toegevoegd.
Het woord believe is een stans met afzender onbekend.....
Dezelfde libelle's als in de hexagon zodat het een mooi set wordt.
Dit doe ik nooit meer, dacht ik toen mijn beide duimen naar bed gingen........ maar eigenlijk heb ik wel een paar leuke kado ideetjes voor Pasen........
Gelukkig heb ik een zes persoons eettafel, dus ruimte genoeg aan het einde om leuke decoraties te showen.
Het bakje nu hetzelfde beplakt als de hexagon.
Mica geeft ook een beetje de sfeer van de luxe verpakkingen met prachtig bewerkt cardstock als doosje en een glimmend doorkijk deksel.
Voel me wel wat bloemig met al die flowerpower om me heen.....

3 opmerkingen:

  1. geeft inderdaad al een heel lentegevoel zo'n mooie fleurige decoraties!
    Mooie bloemen, toffe tekstmallen, ...
    super!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi gemaakt!
    Haha kan me voorstellen gevoelloze duimen.
    Wat een werk maar dan heb je wel wat unieks!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel bloemen en hoeveel rozen en hoeveel om gevouwen en HOEVEEL????????

    Pff........hoelang ben je hier mee bezig geweest joh?
    Ik vind het echt super SUPER gaaf!!
    Mooi hoor, die kleuren, wauw

    BeantwoordenVerwijderen