zaterdag 25 februari 2017

Fairy Cute

Ja ben ik weer! Niet dat ik de afgelopen tijd niets gemaakt heb, in tegendeel, gewoon te zoet met te veel nieuw speelgoed!
Al een tijdje dacht ik over dit stempelset na en toch gekocht. Vind het zo leuk, altijd al dol geweest op de knipvellen van de flower fairies. In de tijd dat ik op kaarten borduurde (vorige eeuw) waaronder ook kaders, stapels gebruikt voor in het frame. Geen idee waarom, maar ik word er heel vrolijk van :-))
Begin het inkleuren steeds heerlijker te vinden, de rust en ontspanning zijn af en toe heel welkom.
Er was een tijd dat ik me niet kon voorstellen dat ooit te doen...maar iemand heeft mij dat een keer voor gedaan met distress inkt en ik was verkocht. Elke keer is het totaal anders.
Het is een stempelset van Stampin' Up met drie verschillende fairies, een stempeltje met "fairy dust" en veel teksten.
De tak "hoort" eigenlijk links tegen de kant, maar opeens dacht ik: wat als ze nu aan de tak schudt om de kersen eraf te laten vallen? Dan moet er ook een pot onder om ze op te vangen (aan fantasie geen gebrek :-)
Een stans van Boekenvoordeel, met lineaal een marge van 4 mm aangegeven en uitgeknipt. Daarna heel vaak de kersen stempelen, inkleuren en uitknippen.
Poeh, had op een gegeven moment een dode vingertop....
Achter de pot een stukje mica.
In mijn beleving zijn het kersen, in oranje kunnen het vast mandarijntjes zijn.
Ja dat is zo, mooie tekst.
De dots op de kaart? Een beetje uit de glitterpen op een papiertje gedaan en gestempeld met de achterkant van een satéprikker. Werkt prima.
De fairy is zo klein maar zo schattig. Haar vleugels zijn precies hetzelfde als een vlinder ponsje dat ik heb.
De onderkant van de kaart is gedeeltelijk geëmbosst met een folder van MD en bijpassende stans.
Het roze glitterlint is van Boekenvoordeel.
Ze moeten ergens naar kijken, dacht ik..... Zo kwam ik op het idee van de grote watercolor vlinder en een inimini jampotje uit een ander set als alternatief vlinderlijfje.
De tekst is de grote tekststempel afgeplakt. In het potje fairydust met het stempeltje en wat glitterpen.
Enig nadeeltje: het lettertype is wel erg klein, kennelijk in verhouding tot de elfjes....
Ja mijn favoriete muur embossfolder en de wens om een nachtelijke sterrenhemel te maken. Dat heeft aardig wat pogingen gekost om de juiste kleuren te vinden. Uiteindelijk donkerblauwe en paarse Memento inkt en een waterbrush.
Eerst het fairydust stempeltje heat embossen met wit.
De distels en varenbladeren zijn stansjes van Craft Emotions.
Sorry, kan het niet laten: spetteren......
Echt een beetje sprookjesachtig waarbij je zelf het verhaaltje kan bedenken.
De embossfolder vooraf met geïnkt met donkergrijs.
Vleugels gemaakt van wit glitterpapier en paarse vellum.
Het heerlijke van distress inkt is wel, dat het in elkaar mag overlopen en het verrassende kleuren/effecten kan geven.
Zoals bij de klaproos van de eerste kaart. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling, maar het werd mijns inziens heerlijk sprankelend.
Make a wish, blow a little dust en see what happens!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen