zondag 12 februari 2017

Dragonfly Shadowbox

Het is voor mijn doen een tijdje geleden dat ik geblogd heb, maar ik werk nu veel nachten, waardoor het eigenlijk altijd te laat is om foto's te nemen eer ik uit mijn bedje kom....
Er wordt nog volop gecreëerd.
Intussen een supercute duo in huis: stempels met bijpassende snijmallen van libelle's. Verder had ik een tijdje geleden bij de Wibra deze grote, houten hexagon gekocht, een blokje lila papier en daarmee eerst de hexagon beplakt.
Op de achterwand een stuk scrapvel van de Action, daarop een sierpapier van MD en twee van de grote rasters van MD in zilver.
Een heel geduldig mega karweitje: het maken van de grote rol rozen in lila met zacht blauw. Dankzij de enorme stapel scrapvellen die ik vorig jaar voor een paar euro op de hobbymarkt kocht, had ik papier genoeg. Bij Pipoos een transparante glitterpen gehaald en daarmee de rozen wat sparkle gegeven.
De "Dragonfly Dreams" set van SU geeft veel mogelijkheden om verschillende libelle's samen te stellen, deze is gestempeld (twee lagen), gestanst, eronder een nog grotere stans en bovenop mica.
Hier een andere stans uit het set met een hele groep kleinere libelle's in zilver.
De kleinere gemaakt van lila papier uit het blokje, oud blauw bewerkt papier en ook hier mica, dat geeft de leuke "waterachtige" glans.
Altijd zo leuk om met woordenboek definities te werken, maar een gewoon woordenboek was hier veel te klein.
Op internet allerlei verschillende definities gevonden en de mooiste stukjes daarvan bij elkaar gevoegd in de tekstverwerker. Verderop ook een lang verhaal over de symboliek van de libelle, een klein stukje cursief toegevoegd.
Geprint op gebroken wit papier en uitgescheurd.
Even een close-upje van de rozen.....
Bovenop een grote libelle en het woord dream gestempeld.
De zijkant een kleinere, met hetzelfde blauw als de rozen, al zou je dat niet zeggen: de rozen zijn flink nat gemaakt en verkreukeld wat toch altijd de structuur en kleur verandert.
De verschillende lagen met mica geven ook altijd een heel levendig effect.
Verder heb ik alleen nog wat bling steentjes toegevoegd, meer is niet nodig.
De hexagon is 32 cm en heeft een ophang mogelijkheid.
Eerlijk gezegd kan ik er mijn ogen niet vanaf houden......
Vond het zo leeg toen alle kerstspullen waren opgeruimd, dat ik de dringende behoefte had aan home deco :-)

Fotokwaliteit
Het valt me op dat ook nu de kwaliteit/scherpte van de foto's op het blog niet optimaal is. De foto's zijn in mijn fotoprogramma gewoon mooi en helder. Wanneer je echter op de foto's klikt waardoor je deze groter kunt zien, zijn ze wel goed. Valt het alleen mij op (ligt het aan mijn pc) of zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Met name de foto met de woordenboek definitie ziet er bij mij heel onscherp uit. Benieuwd naar jullie oplossing.

Wat een droom van een hobby is het toch!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig Christine, de libelles zijn zo mooi gedetailleerd in die verschillende laagjes.
    De fotokwaliteit is prima volgens mij. Ik lees je blog nu via de ipad.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend deze hexagon box Christine!
    Wat een prachtige bloemen heb je gemaakt en die Libelles zo mooi met al die laagjes!
    Als je de foto's groter klikt zijn ze inderdaad veel mooier , in het klein valt dat altijd tegen.
    Ik kijk ook via een i pad, de scherpte is perfect!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BERNATH cigale.nathalie@wanadoo.fr13 februari 2017 om 02:46

    SUBLIME +++++++++++

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke hobby, inderdaad!!!
    Mooi weer hoor, zo leuk dat jij van zo'n "box" gewoon zoiets maakt.
    Ik heb de box ook al in mijn handen gehad, maar dacht.....wat kan ik er mee, niks, terug leggen.....nu spijt hoor.
    Je foto's zijn helder hoor, tenminste, op mijn pc.
    Als ik ze vergroot zijn ze helemaal mooi, duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook deze is fantastisch mooi. Van deze libellenfamilie zal je nog veel plezier hebben, dat bewijs je al met je crea van vandaag.
    mooi idee die micavleugels!
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen