donderdag 8 december 2016

Sinterklaas 2016

Het was een grote doch heerlijke "klus" afgelopen weekend, wat heb ik ervan genoten. Ik heb me dit jaar wat meer op de verpakkingen toegelegd i.p.v. surprises. Hier een kleine bloemlezing van de leukste/meest opvallende items.
Het watercolor canvas is voor een heel creatief en artistiek nichtje die o.a. ecoline brush pennen op haar lijstje had staan. Aquarelpapier, nat maken, allerlei verschillende stempels, een hoop geduld, tekst met Stazon op mica en nogmaals water er overheen zodat het een en ander uit gaat lopen.
Een canvas voorzien van jute in deze sintertijd :-) vastgezet met heel veel kleine spijkertjes. Gelukkig had dit canvas nogal dikke houten latjes, zodat ik alle kadootjes achterop bevestigd heb (ingepakt en met stukjes dubbelzijdig plakband).
Nou was daar ook een dame gek op engelse drop. Een wekfles bij de Hema en ja wat doe je daarmee? Een rok aantrekken natuurlijk :-)
Ruit stofje uit voorraad, een onderrok van tule met kant en applicaties uit een t-shirt geknipt. De strook voor de rok was ruim 3/4 mtr, zodat er voldoende geplooid kon worden. Bovenin strak elastiek.
Vervolgens gevuld met reuze veel drop......
De zak van Sinterklaas kan niet ontbreken. Strook jute dubbelgevouwen zodat de bodem geen naad heeft, gesloten met een strik van touw.
Oh oh, ik kon het niet laten om het leuke stanssetje van MD te kopen met die chocoladeletter (op de markt bij het hobbykraam).
Stukje papier met muur erachter, pepernoten (klein rond ponsje) en wat witte hartjes.
Een echte postzak voor iemand die jaren als postbode gewerkt heeft. De stof had ik een tijd geleden al eens gekocht en gelukkig nog net een stuk met het woord post (ptt was helaas al weggeknipt).
De roodwitblauwe strepen maken het helemaal echt. Wat labels gestempeld met post afbeeldingen en met een letter sjabloon achterop de naam.
Alles heb ik dit jaar ingepakt in bruin papier en geen speciaal sintpapier. Stoer, lijkt op jute kleur en oh wat komen de stansjes dan leuk uit.
Hier een openhaard gemaakt m.b.v. de raam stans van SU (raamwerk eruit knippen en de vensterbank bovenop).
Het was druk, veel mensen, veeeeel pakjes en zo ontzetten leuk en gezellig afgelopen zondag.
De foto's zijn wellicht niet overal even mooi en/of scherp, maar deze zijn genomen met mijn telefoon in de late knutsel avonduurtjes....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen