donderdag 1 december 2016

Kerstboompjes

Het is soms maar goed, dat ik van te voren niet weet hoeveel tijd en geduld er in een project gaat zitten.....
Het is een kerstboompje van ruim 25 jaar oud, is van mijn oma geweest. Het was een kant-en-klaar boompje met lampjes en hangers (muziek instrumenten, muziek papier en mini ballen). Na verloop van tijd de lampjes vervangen, opnieuw opgemaakt en uiteindelijk werd het een Tim Holtz boompje met mini collages op knijpers.
Die begonnen uit elkaar te vallen dus tijd voor iets nieuws.
In de pasteltinten gebleven, nog wat kleine kerstballen uit de oude doos en in het doosje zit het batterij bakje van de lampjes verstopt.
Alles begint met tassels maken.....(stans MD), oprollen met wire&wire draad, zilveren kapjes erop, kralen erbij en verdelen (x 15).
De slinger is gemaakt met het intussen herkenbare juteband van de Wibra, nu door de helft geknipt en eerst flink verkreukeld.
Veeeeel vlinders: gestempeld...
....en gestanst.
Ja natuurlijk, een piek. Uiteindelijk gekozen voor een ster: twee sterren langs de randen op elkaar geplakt met sticky tape en de onderkant open gelaten. Voorzichtig opbollen en over de tak heen schuiven.
Het verbaasde mij nogal, hoeveel items je toch nodig hebt om zo'n klein boompje leuk op te maken, maar hoe genieten nu het op mijn schrijftafel staat.

Ik liep afgelopen dinsdag met mijn schoonzusje door de stad en de Action, staan daar deze boompjes voor het mega bedrag van 1,89.... :-)
Helemaal platgevouwen en ik verwachtte er weinig van. Eenmaal thuis alle takken uitgevouwen en ja, ik was wel verrast hoe goed het er uitziet met redelijk veel takken.
In het volgende schap voor 1,99 een streng lampjes op batterijen op buigzaam ijzerdraad vol met parels.
Excusez...het zijn hier en daar wat onscherpe foto's, maar je ziet op de klok dat het eigenlijk net iets te laat was voor helder beeld...maar ik kon natuurlijk niet wachten.
Ik heb nu grote vlinders gestempeld en de kerstgballen vervangen door de fluffy sneeuwballen, zo past de boom beter bij de krans in de tafel.
De glitter vlinders met een gluedot op de sneeuwbal en die vervolgens met alleslijm op de tak.
Bloemen, tassels en nog meer sneeuwballen...
Het gebruik van de zilver metalen opzetkapjes bij de tassels is toch wel erg leuk, niet alleen heb je een mooi afgewerkt kwastje, maar je bent de geplakte bovenkant ook kwijt.
Tuurlijk, nog wat extra zakjes ballen in de tafel.
Het is een snoeperig, aaibaar en sprakelend boompje geworden. Ook hier een doosje gemaakt om het batterij bakje en restje snoer in te stoppen (ja met kwastjes eraan.....)
Eigenlijk vond ik het wel mooi zo, twee opgemaakte boompjes, maar ik ga er toch nog eentje halen voor naast de voordeur. Daar staat een metalen standaard met rieten pot. De plant daarin moet zowieso vervangen worden.....
En dan vraag ik mezelf soms nog in alle ernst af waarom ik het altijd zo druk heb...ik weet mezelf wel opdrachten (en de roe) te geven.
Mooi verlichte dag verder!

2 opmerkingen:

  1. zag je berichtje al op mijn gsm op de bus op weg naar huis, maar thuis op de laptop alles eens mooi bekeken, zoveel moois te zien, niet te doen op zo'n minischermpje...
    tja, als je met zoiets moois bezig bent vliegt de tijd natuurlijk! Schitterend! Hoewel ik zoiets niet in mijn living zou moeten plaatsen, mijn mannen zouden nogal tegensputteren vrees ik! Maar ik heb toch van jouw crea's kunnen genieten!
    lieve groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk en gezellig.
    En, omdat je er zo vroeg mee bent kun je er de komende tijd lekker lang van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen