woensdag 23 november 2016

Mica Magic #3

Nu ik mica kan embossen.....:-) hoe leuk is het dan niet als het naaipatroon direct op de stof ligt, waar het hoort, i.p.v. als achtergrond wanneer je papier embosst?
Basis craft kaart van de Action, ingekort met een randstans van MD, nog zo'n strook en zo het mica aan de kaart vastgemaakt.
Een toepasselijke tekst uit de lettertang, bedeltje van MD en wat glitter sterretjes met een ponsje.
Wel lastig om de embellishments op de juiste aan de binnenkant niet zichtbare plaatsen aan te brengen.
Soms heb ik het idee dat ik me als enige zo druk schijn te maken over binnen- en achterkanten van creaties. Iedereen plakt rijkelijk items op het mica (zoveel prachtige inspirerende creaties) maar ik zie zelden hoe dat er aan de achterkant uit ziet....
Ik zag het niet op blogs of youtube, maar ik heb zelf voor het mooi de binnenkant ook voorzien van stroken met sierrand. Je snijdt nu de achterkant van je papier om het precies passend te maken.
Het stofje uit de plaatselijke stoffenwinkel, met de naaimachine en dik doorstikgaren op karton vastgezet.
In close-up zie je hoe duidelijk het geëmbosste is en, leuk extraatje, het plastic wordt een beetje wit.
Het is bij kaarten zoals deze even zoeken waar je überhaupt nog ruimte hebt om een persoonlijke tekst te schrijven (achterop is ook niet zo netjes), dat bracht me mede op het idee van de stroken aan de binnenkant. Je ziet niets van de tekst als de kaart staat.
Mogelijkheden te over met dit type kaart........

3 opmerkingen:

  1. superleuke kaart!
    Die mica, is dat hetzelfde als de sheets die men vroeger gebruikte om met een overheadprojector te projecteren of is dat dikkere 'plastiek'?
    Mooi afgewerkt!
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you.
      Die sheets kan je zeker gebruiken, evenals mooie stukjes van een blister verpakking. Mica dik koop ik in de hobbywinkel.

      Verwijderen
  2. Tja, die binnenkant......ik wil dat ook altijd mooi afwerken.
    Je wil je kaarten toch versturen, dus vind ik dat je niet met een lelijke binnenkant kan komen aanzetten.
    De lplossing die jij gebruikt, dat doe ik dus ook.☺

    BeantwoordenVerwijderen