maandag 21 november 2016

Mica Magic #1

Een tijdje geleden zag ik zo'n bijzondere kaart op pinterest, prachtig gemaakt met een heel apart effect. Pas even later zag ik het gebruik van mica.
Natuurlijk heb ik al heel lang mica in huis, maar dat gebruikte ik alleen voor schudkaarten of als kijkvenster in een doosje, verder nooit zo over nagedacht.
Klein detail: ik word een beetje onwel van de geur van Stazon.... stempelen op mica liet ik dus maar achterwege. Nu houd ik mijn adem in en blaas direct met mijn heattool :-)
De basiskaart (Wibra) eerst bestempeld met watercolor effect bloemen (Blooms & Wishes stampset SU) dat heel mooi past bij de watercolor butterflies.
Het muurtje rechts is mijn eerst Bits and Pieces stempeltje van Crealies, heel klein maar heel makkelijk om grotere oppervlakten mee te vullen.
Op de grote vlinder een uitgestanste mica vlinder met daarop roze kant, bij elkaar gebonden met twine en een bedeltje.
Close-upje van de flowers.
Het vastzetten van mica is altijd lastig, maar in dit geval het blinghartje met glossy accents deels op het mica en de bovenste helft op de kaart gelijmd.
Ja, kijk maar goed, onder de andere twee twine strikjes zitten geƫmbosste mica vlinders. Ook zo leuk, mica embossen en nog nooit gedaan.
In bepaald licht zie je het heel goed, er nu voor de duidelijkheid wit papier onder geschoven.
Schattig bedeltje niet? Kreeg ik laatst gratis bij een bestelling waar o.a. dit mooie heel brede kant in zat.
Nog wat roze parels als finishing touch.
Wat een rijkdom zo'n hobby!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen