donderdag 15 september 2016

Simply Gorjuss

Ik hou ervan als dingen raar lopen.....
Vooral als dat resulteert in projecten die totaal "out of my comfort zone" zijn.
Een tijdje terug was ik bij Pipoos en zag in een vitrinekast een klein houten boekje met een beetje gothic sfeertje, mysterieus....waarbij o.a. papier en een zakje rozen van Simply Gorjuss uit de serie Vintage Rose gebruikt waren.
Dankjewel Natasja voor dit inspirerende voorbeeld!
Ik had al zo ontzettend lang een groot houten boek in huis en eindelijk wist ik wat ermee te doen.
Er zat nog net geen houtworm in :-))
Het enige dat ik gekocht had was het zakje rozen en een half pakje papier (de andere helft was gebruikt voor het voorbeeld in de winkel).

Het boek eerst zwart geverfd en daarna flink wat research op internet om in de voor mij onbekende sfeer van Gorjuss te komen, te bepalen wat ik allemaal nodig had en in welke kleuren.
Zijn de rozen niet geweldig prachtig? Ik blijf ernaar kijken....
De super grote swirls zijn gemaakt met een stans van Craft Emotions, de rits is een stans van MD en het zwart/witte twine van de Hema.
Ik had verrassend veel in huis wat van toepassing was.
Het is ook niet dat ik niets heb....
Deze dame is geknipt uit de verpakking van het papier. Achter haar een vlaggetjes lijntje (banner stans SU) en op een wit geverfd lijstje van de Xenos.
De ruitjes strik bewaard van een kadootje dat ik eens kreeg.
Natuurlijk katten! Love them..... Nu zo gestanst dat er ook nog een leuk madeliefje op zijn rug zit.
De rug van het boek voorzien van fel blauw/groen kant uit eigen voorraad dat alleen vastgelijmd zit m.b.v. de rozen en strik.
De achterkant voorzien van een ietwat nachtelijk sfeertje.....met sterren en nachtblauwe lovertjes. Ik had maar één dame en de volgende moest geprint worden. Na lang.....zoeken op internet deze dame gevonden die goed genoeg was om te printen in een hoge resolutie. Heel veel is niet goed genoeg om uit te vergroten (dan krijg je blokjes) of er staan vaak teksten doorheen.
Geplakt op een uitgeknipt kader van het Gorjuss papier.
Het ruitjes papier komt uit een scrapblok van de Action en past er prima bij.
Time is precious!
Vlaggetjes uit de banner stans en letters gestanst met een alfabet van MD.
Het hart met de roos is van de Action.
Zwart is niet mijn eerste kleur om mee te verven, maar nu kwam de oude opgedroogde tube....wel heel goed van pas. De verf is mat van uitdroging.....en ik moest eerst allerlei opgedroogde stukjes eruit vissen.
Ja het boek kan ook open en sluit stevig met een magneet.
De linker kant is wat ondieper dan de rechter kant. Links een pocket erin gelijmd en rechts een notitieboek.
De dame op de schommel is ook geprint, blijft helaas een beetje vaag en dof van kleur, maar ondanks mijn fotobewerkingsprogramma's kreeg ik haar niet beter. Toch een leuk plaatje vooral met de kat op schoot.....
(lijkt mij wel :-))
Zwart breed lint uit eigen doos, blokje uit het papier op ruitjes.
Twee paarse eyelets in de covers en sluiten met twine.
De niet te evenaren handige ringbandjes van TH, hoe makkelijk om te bevestigen en om te gebruiken.
Secret?.....
......ja dat verwacht je niet!
Een stapel pagina's gemaakt met dik print papier, erbij passende scrapvellen uit de stapel van de markt en elke pagina in een grote cirkelpons.
Het grote voordeel dat de ringband een standaard perforatie maat heeft is heerlijk, zo kan je snel verwijderen en toevoegen.
Het album zelf is gemaakt van het fantastische craftTex Fabric, dat blijft nooit open staan omdat je het zo weer strak kan vouwen.
Achter het tabblad roos kunnen alle formaten papier, foto's en andere items want die hoeven uiteraard niet geponst te worden.
Een stapel labels uit de pocket: grote stans van TH en de leuke labels met opzetstukjes van MD, maar je kunt natuurlijk van alles kwijt in de pocket.
Een super project om te doen en ja ik was aardig wat dagen van de straat (hoe heerlijk rustig).
Heel leuk om te ontdekken dat ik met praktisch geen speciale Gorjuss producten toch de goede uitstraling kon creëren.
Misschien.... eenmalig, maar wat een centre piece op tafel!
Read your own book of creativity.

1 opmerking:

  1. Ja hoor, weer helemaal af.
    Echt zoals we van je gewend zijn.
    SUPER MOOI.

    BeantwoordenVerwijderen