maandag 19 september 2016

Just Stampin'

Natuurlijk ben ik gek op embellishments, gezellige drukte en leuk als er veel te zien is, maar steeds vaker ga ik ook voor 'just stamping'. Stempels kunnen zo mooi zijn, dat het vaak genoeg is om deze in de spotlights te zetten.
Het is een combinatie van mijn nieuwe stempelsets  Touches of Texture en Butterfly Basics van SU.
De bloemen en de bijtjes zijn ingekleurd met distress inkt en de waterbrush.
"Get more texture on your card" las ik eens op het blog van Tim Holtz. Ja zeker en vooral lagen over elkaar heen stempelen vind ik erg mooi. Dé reden dat ik vaak kies voor collage stempelsets met aparte combinaties.
Geel is niet (zelden) een kleur inkt die ik gebruik, maar nu komt het mooi uit in combinatie met het roze van een andere texture stempel.
Als laatste de stempelkaart in de embossfolder waarvan ik eerst de verhoogde lijnen (de voegen) beïnkt heb met distress ink Iced Spruce.
Gebruikte folder: SU Brick Wall.
Een kaart met blozende wangetjes :-)
Veel opsmuk is niet nodig, maar ik heb een banner geknipt, vastgezet met een splitpen van de Action (dankjewel Vera!) de grote kanten vlinder uit het set is hand geknipt, wat kant aan een paperclip, hartje en ticket met bijpassend tekstje.

De kaart doet mee met:
"Anything Goes" challenge bij Cinspirations
"Alles Geht" challenge bij Friendship Challenge
"Embossen" challenge bij Cards & Scrap 


Het gevoel alsof de kaart net door de frankeermachine is gerold....
De gebruikte techniek met de varenbladeren: swipe-technique :-))
Klinkt goed (ter plekke zelf bedacht) maar eigenlijk was het geheel per ongeluk tijdens het uitproberen van de stempels op klad papier. Ik drukte de stempel af, onverwacht sprong mijn kat op schoot (zag hem niet aankomen) en slipte ik met mijn stempel over het papier.....
Bij nader inzien vond ik het wel iets hebben, dus ook 'in het net' gedaan.
De gebruikte inkt is Versacolor (dik en blijft lang nat) geen idee of het ook met andere inkt werkt... het slippen wel :-))
Over de bladeren de kanten vlinder in fel roze en voor het briefkaart gevoel de poststempel en een stukje van de schuine streep in zwart.
Wel de druk op je stempel verminderen. Het gaat met clearstempels toch minder: die rollen halverwege op.... het varenblad is rubber.
De tekst komt uit het set, evenals de leuke vlinder vol tekst.
Het enige dat ik verder nog toegevoegd heb zijn wat zachtgroene parels.
Creative mistakes does not exist!
(gebruik de veegtechniek).

1 opmerking:

  1. Mooi gedaan Christine in deze softe kleuren.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen