zondag 11 september 2016

Crackle Butterfly


Het begon met twee prachtige tekst stempeltjes van de markt over vlinders die ergens onderop een stapel met kerstwensen lagen. Een heel grote stans van een vlinder (10 cm) en papier met goud opdruk.
De vlinder eerst gestanst uit papier met druppels, daarna uit oud roze. Alle losse roze stukjes die normaliter eruit gesneden worden en weggelaten er weer in geplakt met glossy accents.
Ik wilde een soort epoxy sticker effect maken en daarom vijf lagen clear emboss op de vlinder.
Op deze foto is goed te zien hoe dik de laag is geworden. Vervolgens had ik twee dagen geen tijd om achter de hobby tafel te zitten en gebeurde er op dag drie iets onverwachts: de vlinder was natuurlijk wat krom getrokken na alle lagen emboss en die wilde ik voorzichtig wat terug buigen. Krak.... even van mijn stuk :-o maar hoe mooi kunnen niet geplande effecten zijn.
Gewoon voorzichtig verder gegaan met het breken van de laag. Het geeft de vlinder zeker een extra laag/diepte.
Is de tekst niet treffend?
Inspiratie komt uit de vreemdste hoeken....Ik keek laatst op tv naar National Geografic, zag een tussenstukje waarin een programma aangekondigd wordt en dat gebeurt met verschillende "lagen" of blokken die over elkaar liggen. Zo kwam ik op het idee van de lagen papier met daarop een enkel woord op de hoeken.
De tekststempel heb ik steeds afgeplakt met post-it memo's.
Het lijkt soms wel bladgoud op het papier.
De crackles zijn goed gelukt en netjes verdeeld.
Voordat ik de roze stukjes terug plakte eerst een stukje printer papier achterop de vlinder gelijmd en zo ver mogelijk weg geknipt.
Het lijfje versierd met een roosje, gouddraad onder de vlinder en even een close-up van mijn nieuwe doily stans (zo mooi en super gedetailleerd).
Op de markt van het merk Crafter's Companion uit de serie Verity Rose.
Een aantal lagen papier opgebouwd met twee keer een ticket stans, banner en de doily.
De kaart is 13 cm vierkant en siert de muur. De vlinder lijkt bij elke lichtinval anders.
Het papier met goud lag er al een hele tijd, omdat ik niet goed wist waar het bij te gebruiken. Waarschijnlijk is het nu zo op :-)
Be Happy as a Butterfly!

De kaart doet mee met de challenge bij Knutsels en Kadootjes en AnMa Creatief.

4 opmerkingen:

  1. Wat gaaf da er ineens na een krak zo'n mooi effect ontstond op je vlinder. Het leverde een prachtig resultaat op.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig om te lezen dat een "ongelukje" ineens ware kunst is geworden.
    Ik vind het een super mooie, verfijnde kaart.
    Een echt kadootje/kunstwerkje, die je vast en zeker aan een heel dierbaar persoon gaat geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg! bijzonder effect van je vlinder, leuke combi van kleurtjes, stempel en papier! super gedaan!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schitterende mooie vlinder op een mooie kaart!
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen