zaterdag 2 juli 2016

Eline's Huis Tas en Mapje

Het moet opgevallen zijn hoe stil het hier de afgelopen dagen was.....
Eline had in mei op haar blog het artikel over de transfer afbeelding gezet en daar bleef ik aan denken. Ik vond bij Action transfer papier, de stofjes lagen nog op tafel en een stuk canvas in de kast.
De afbeelding in de hoogste kwaliteit geprint en volgens de aanwijzingen op de verpakking 30 min. laten drogen en opstrijken met de hoogste temperatuur.
Nog nooit eerder gedaan....timer gezet.
Daarna kan het borduren, knippen, stofjes, kantjes en bandjes zoeken beginnen en was het stil.
Eline's borduurring als voorbeeld genomen.
Het kantje bovenaan is met de hand vastgezet om een extra (te opvallend) stiksel aan de binnenkant te voorkomen.
Een zijkant met Eline's bandjes waarvan je de onderste (roze met groene draad) kan laten rimpelen.
Het tasje krijgt een vaste plek op mijn werktafel en is bedoeld als knutseltas: het bloemetjes stofje is een zakje, zodat je bijv. een prikpen achter de bandjes en in de pocket kan steken.
Handig voor een on going project.
De achterkant een heel grote zak en de postzegels uit de stof los opgenaaid. Een mooie plaats voor stukjes papier, zakjes knopen en ander leuks.
Gek als ik ben op kerst, kan dat op een knutseltas niet ontbreken. De stof is ook weer een pocket, bandjes met kerststerren en rendieren.....
....en het mooie belletje kreeg ik van mijn vriendin (vastgestrikt met een draadje DMC). Ja het rinkelt echt en dat heeft mijn kat ook in de gaten.....
De postzegels van de transfer afbeelding los met de hand en DMC vastgestikt.
Het meerendeel alleen de rode gedeeltes geborduurd en de blaadjes.
De foto lijkt overbelicht, maar het glimmende transfer wilde niet altijd even goed op het kiekje.
Het leuke idee om er ook kraaltjes op vast te zetten kon niet achterwege blijven. Het geeft een leuk speels effect.
Het borduurwerk is gedaan met een halve draad dmc.
Natuurlijk kon ik het niet laten om het nog een keer te doen...... Het is een heerlijke stoffen map geworden waarin kleine artikelen bewaard kunnen worden zoals een knopenkaartje/-zakje, naalden, embellishments etc.
Nu veel meer kruissteken geborduurd, maar ook weer de highlights van de roos.
Aan de witte canvas met afbeelding bovenaan een stuk roze canvas met punt en onderaan een vierkant stuk, om zo een envelop te maken.
Het mapje sluit met een drukker, knoop en strik linten aan de zijkanten. Binnenin ook de mogelijkheid om items met clipjes aan het band vast te zetten (zit alleen langs de randen vast).
Om rafelen van het band te voorkomen, heb ik een aansteker langs de randjes gehouden, omdat het synthetisch is smelt het.
Zowel de tas als de map is gevoerd met dun kaasdoek, dit is niet alleen netter afgewerkt, maar voorkomt ook dat je achter de borduur draden blijft steken.
Ik ruik de brandlucht nog.........
Aangezien ik het nog nooit gedaan had, keurig de verpakking gevolgd en zelfs mijn mobiel met timer op de strijkplank gelegd, 120 seconden. Pas gestopt met strijken toen het belletje ging........ Dat bleek dus veeeeeeeel te lang?! Niet alleen het beschermlaagje van de transfer is wat bruin geworden.....
......maar de afbeelding ook :-o
Strijk totdat de buitenranden vast blijven plakken, meer niet.
Een andere wijze les: knip de afbeelding zo strak mogelijk uit, liefst ook elke ruimte tussen de kruisjes.......het transfer papier tussenin blijf je zien.
Geen idee of dat met duurder papier ook zo is, maar het secuur knipwerk loont de moeite.
Fijn weekend en strijk voorzichtig!

1 opmerking:

  1. Ontzettend leuke naaiprojecten! Je hebt er van alles van geleerd en het heeft je een leuk eindresultaat opgeleverd. Ik denk dat je kat nu ook een to-go tas wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen