donderdag 26 mei 2016

Watercolor Butterflies

Maandag wat uurtjes met waterverf gespeeld....
Op een stukje aquarelpapier, eerst nat maken met schoon water en daarna verschillende kleuren/druppels waterverf erop die in elkaar gaan overlopen. Overbodig te zeggen dat het meerendeel roze en rood was met een beetje geel.
Gedroogd met de heattool en drie maten vlinders geponst.
De witte basiskaart is van Action, daarop eerst met een kwast spetters erop gezwiept.
Oeps, die zaten niet alleen op mijn kaart, maar op mijn bureau en zelfs op het raam...
De tekst is een stempel van TH, afgedrukt met zwarte distress inkt en met mijn nieuwe blenderpen verschillende letters wat laten uitlopen/druipen.
De rand van het papier (een strook met beide kanten in de labelpons) wat "geschilderd" met waterverf.
Het stapeltje embellishments: de superleuke papieren scrapbook figuren van Xenos, het mooie lovertjesband uit Middelburg en een klein roze knijpertje.
In dit geval met een grote platte kwast de verfstreken op het papier gezet, vlinders in (zo goed als) dezelfde kleuren gestempeld en geponst.
Het woord Explore met heat embossen en zwarte poeder met een klein beetje glitter op vellum.
Aan de paperclip twee kleuren twine (Action) en het idee van het kwastje (knoopje erin en uitrafelen) heb ik gezien op het blog van Maartje. Erg leuk idee!
Zo kan je vrij eenvoudig en snel een heel kleurijke kaart maken.
De truc: aquarelpapier altijd vastzetten met schilderstape op je ondergrond en nat maken met schoon water.
De tekst Explore is zeker toepasselijk: ik heb heel wat uurtjes besteed aan het uitproberen van allerlei waterverf technieken, heel leuk om te doen.
Rembrandt zal ik niet worden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen