zondag 29 mei 2016

Smell the Roses

Een collage kaart met een geurend Frans tintje.....
Eigenlijk probeerde ik wat nieuwe aankopen uit, maar al snel ontstond er een combinatie die resulteerde in veel rozen.
Het gelige basispapier was alleen bedoeld als kladje om de stempels te testen, maar dat bleek al snel een mooie zachte achtergrond.
Het label is van MD, zij heeft nu labelstansen waarbij je twee 'opzetstukjes' krijgt, een erg leuke toevoeging.
Pipoos Middelburg: alle stempels en een stapeltje labelstansen waaronder twee sets van MD en het set van Tim Holtz. I love labels....
De vogel is een scrapbook figuur van Xenos, maar iets verder uitgeknipt. De doily, de 'tissuetape' strookjes (sticky notes! op dik papier geplakt en passen exact bij de scrapbook figuren) ook van Xenos, parelketting Pipoos.
Achtergrond papier met knoopjes van de markt.
De stempels zijn ingekleurd met distress inkt en een waterbrush. Het kost eigenlijk geen moeite/inkt met een goed resultaat. Was er zelf ook een beetje blij verrast van.
Nu moet ik even iets opbiechten......want ik had nog niet zo lang geleden mijn distress inkt weggegeven en daar blijft het natuurlijk ook. Toch heb ik zelf nieuwe gekocht, omdat er waterverf technieken zijn die niet lukken met andere inkt. Daarbij is het inkleuren veel 'lichter' (minder massief als met waterverf) en dat is bij dun papier zoals dit veel beter (het wordt veel minder nat).
Oeps...
Je hebt maar weinig kleurtjes nodig (er valt ook veel te mengen) om een goed effect te krijgen.
Het inkten/kleuren van grote oppervlakten blijf ik doen met Memento en de blendingtool.
Het hoekje is gevuld met een halve doily, roosje uit lint en de tissuetape (gebruikt om het begin en einde van de parelketting aan vast te nieten).
Dé reden van het aanschaffen van distress inkt volgt in de loop van de week (working on it ;-) want dat heeft weer te maken met een verjaarskadootje dat ik gekregen heb.
De tekst stempel is van Action, zo bijpassend.
Neem de tijd and smell the roses!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen