donderdag 19 mei 2016

Diepte-studie Jampot

Ik ben nog steeds helemaal weg van mijn BoekenVoordeel stansset met jampotten, labels, vlinder, bij, aardbei en kers.......
Nu extra geïnspireerd door de voorbeelden in de SU catalogus en om te ontdekken dat je er eigenlijk veel meer mee kan. SU heeft een uitgebreid stans- en stempelset, maar de jampotten zijn even groot.
Een stempel heb ik bij webwinkel Bianca's Toko besteld van Darkroom Door (grote frame stamp Mason Jar -11 cm-) en op haar site zag ik bovenstaand voorbeeld. De (gestempelde pot) word met van alles gevuld: vlinders/knoopjes/snoepjes (allemaal gestempeld).
Met een stempel kan je vaak toch net weer andere dingen dan met een stans.
Het principe van deze kaart (gebruik het 'negatief' van je snijmal) heb ik al vaak gezien met pracht creaties. Nu zelf gemaakt vrij naar een voorbeeld in de SU catalogus en ik moet zeggen, dat ga ik vaker doen. Ook leuk omdat je er dan allerlei soorten papier achter kan doen (wat te denken van bloemen met oud woordenboek bijv.).
Het achtergrondje met stippen is gestempeld met een cirkel stempeltje en goud inkt van Brilliance.
Een schudkaart kan dan niet ontbreken. Ik gebruik nu bewust de foamtape van Scotch hiervoor. De enige die echt niet aan de zijkanten kleeft. Wellicht niet zo hoog als standaard foam van bijv. BoekenVoordeel, maar dat is vaak ook niet nodig. Het brede foam knip ik door de helft.
Afgelopen vrijdag bij Action geweest en wat waren er weer veel leuke items voor weinig. Stanskaarten (8 verschillende vouwkaarten in wit of craft voor 89 cent) de leukste knoopjes, stempels en een verpakking met 8 kleine glazen flesjes met kurk (op zich al leuk) gevuld met o.a. verschillende kleuren micro beats (in de jampot).
Het kleine jampotje uit de stansset. Het 'water' is gestempeld met turkoois inkt van Versacolor en een verfstempel (Work of Art van SU) waarbij ik eerst de randjes van het potje heb afgeplakt met stukjes post-it memo.
Voor het eerst.....direct op papier gestempeld met het Flower Patch set van SU (tot nu toe alleen alles uitgestanst).
Er bovenop nog wat uitgestanste bloemen.
Heerlijk zo'n dieptestudie :-) en zoveel mogelijkheden uitproberen, veel zou ik zelf niet zo snel aan gedacht hebben.
Nu weer richting mijn goed gevulde ideeënpot.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen