dinsdag 29 maart 2016

Vintage Flower

Ik viel als een blok voor het voorbeeld dat ik tegenkwam na de zoekopdracht in google "stampin up vintage"... Alles aan dit project is of nieuw of wordt geheel anders/in andere volgorde gedaan dan ik het zou doen.
Het moeilijkste: het vinden van de vele tinten bruin....
De basis is roomwit papier (maakt het bruin inkten intensiever dan wit) dat eerst wordt geïnkt, naar het midden toe steeds lichter. De achtergrond stempel met een wat donkerdere bruin en de randen met donker bruin. Je herhaalt dit op nog een stukje roomwit voor de bloem.
Bloem ponsen, de randen donkerbruin inkten en het hart geel.
Het polaroid kader gestanst uit watercolor paper (zou ik nooit opgekomen zijn) dat een mooie structuur geeft als het geïnkt wordt.
Het kader bepaalt waar de bloem stempels komen.
Het grote woord you is een stans van SU.
Heel verrassend: het witte glitter karton heb ik in mijn kerstdoos liggen, nooit aan gedacht om het voor iets anders te gebruiken. De banner pons van SU gebruikt en geïnkt met vintage photo. Een klein vleugel bedeltje erop gelijmd.
Onder het fotokader twee lagen kant.
De tekst uit de letterstempel.
Het project vond ik heerlijk leerzaam om te doen, vooral omdat er voor mij veel verrassingen in zaten, het gebruik van stansen en ponsen op heel originele manieren en de combinatie van veel tinten inkt in dezelfde kleur.
Zeker amazing!


1 opmerking:

  1. waw, 3 schitterende crea's! Je hebt je paasdagen heel creatief gevuld!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen