dinsdag 29 maart 2016

Vellum Flower & Blending Tool

Emboss resist, met een mooi woord.
Het idee van pinterest embosst een grote achtergrond stempel, in dit geval een woordenboek, met wit en een beetje lelijk: express van een hoek de poeder weggeveegd.
Het is dan de bedoeling om het witte cardstock in te kleuren met verschillende tinten inkt. Geloof het of niet, maar ik heb al mijn distress ink weggegeven aan mijn vriendin, behalve de vintage photo. Het inkleuren met deze inkt en stukjes schuurspons gaf mij steeds wat teleurstellende resultaten, vaak ook de vierkante afdruk van de spons op mijn werk.
Ik ben overgestapt op de kleine blendingtool van Nellie Snelle, een craftsheet eronder en Memento inkt. Geen idee of het werkelijk aan het craftsheet ligt, maar het resultaat is boven mijn verwachting :-))
Een stukje vellum inkten, met dezelfde kleuren dacht ik, maar vellum reageert toch anders. De lichte tinten zijn eigenlijk niet te zien, daarom heb ik alle kleuren één tintje donkerder gepakt en dat werkt wel. Ja zeker, afdrukken van de blendingtool...want vellum is best stroef. Na wat oefenen en de tool wat losser over het papier laten zweven....krijg je deze kleurenpracht.
De bloem is gestanst met een set van Joy!.
Glossy Accents doet nu alle verwachtingen eer aan, want ik zie zelf niet meer waar ik het tekst ovaaltje gelijmd heb....
Weer wat nieuws geleerd, dat is nr. 2.

3 opmerkingen: