dinsdag 29 maart 2016

Hand Stitched Vellum

Het is jaren geleden dat ik thuis en vrij was met de Pasen, drie dagen! Het voornemen: creaties maken die ik nog niet eerder uitgeprobeerd heb (3 in totaal).
Heat embossen stond bovenaan het lijstje: dit doe ik eigenlijk nooit, omdat ik mijn resultaten niet zo strak, schoon en mooi vind als die van anderen. Er zijn bij mij altijd plekken met gesmolten poeder waar ik het helemaal niet wil hebben..... Niet alles kan je wegschrijven onder de noemer "lekker vintage"....:-)
Het gebruik van vellum als pocket blijft leuk met erin fel roze lovertjes. Vellum en cardstock op maat gesneden en met de prikpen en een lineaal door beide lagen tegelijk gaatjes geprikt. Vervolgens met de hand en dik garen genaaid en halverwege de lovertjes erin gedaan.
Hoe mooi is het embossen geworden? En dat allemaal door het zelf maken van een embossbuddy (bakpoeder in een gripzakje, gaatjes erin prikken en een dun katoenen stofje er omheen naaien). Het wondertje werkt dus echt....
De bloem nogmaals geëmbosst op dik wit papier en le truc werkt alweer.
Het sier papier is van de markt.
Een punt voor mezelf gemaakt!
Geen idee of het beginnersgeluk is.....maar embossen en daarna inkleuren met waterverf is ook nog zo'n idee op het lijstje.

2 opmerkingen:

  1. Wat is dit mooi! Het embossen is goed gelukt! Helemaal top met een eigen brouwsel ;), ik kan ook echt niet meer zonder de emboss buddy.

    BeantwoordenVerwijderen