maandag 21 maart 2016

Cupcakes

Totaly out of my hobbybox.....cupcakes, but when you less expect it.....
Ik zou het zelf niet kiezen als scrapthema, dat hoefde ook niet want de cupcake vond mij :-)
Juist omdat het niet zo'n "ontplofte" grote cupcake is en vrij afwijkend van de meeste stempels op dit gebied werd ik er een beetje verliefd op (bloos). Daarbij doet het me denken aan de ijsbonbons (vind ik zoooo lekker) die ook altijd in zo'n cupje zitten.
Hoe zoet kan je een kaart krijgen? De cupcakes zijn ingekleurd met waterverf, de vlaggen randjes gemaakt met een stempel uit de Project NL serie van MD, Hoera stempel van Nellie Snellen en het mierzoete lint met veel glitters van Boekenvoordeel.
De basis is polkadot emboss en links boven een stapeltje banners, paperclip met lint, het celebrate band van MD en tissuetape van AH.
Vintage cakejes! De achtergrond is eerst geïnkt met blending tool en daarna bewerkt met een stencil.
Verschillende stukjes papier uit de Studio Light blokjes van de markt waar ook het muziekpapier uit komt. Leuke oude foto en veel tekst stempels.
Met taartglazuur kan je alle kanten op, dus kersen hoeven niet persé rood te zijn. Gestempeld op aquarelpapier en vintage gemaakt met vintage photo distress inkt.
Wat kan je verrassend veel met zo'n klein stempeltje en heerlijk om alle mogelijkheden uit te proberen. Nu gecombineerd met het prachtige setje stempel met stans van SU (met chalk effect).
Stapelen en dwars door de cakejes heen kijken is niet echt realistisch en zo kwam ik op het idee om ze nogmaals op verschillende papiertjes af te drukken en die uit te knippen. Op deze manier kan je meters maken....
Extra zoet glazuur gemaakt door in te kleuren met parelmoer waterverf.
Onder het label de leuke doily stansen van Sizzix en de nodige mierzoete lovertjes als finishing touch.
 
Het stempeltje, slechts 3 cm vierkant en nog leuker maar 55 cent....bij Pipoos. Mij werd verteld dat het onderdeel uitmaakte van een groter set van Forever Friends. Ik geef het toe, voor verjaars- en andere blije kaarten is het toch wel een heel leuk item.
Have a cupcake!

1 opmerking:

  1. Prachtig Christine!
    Wat je allemaal niet kunt maken met 1 piepklein stempeltje, dit zijn echte kunstwerkjes hoor!
    Zo schattig van kleur alles echt prachtig gedaan!
    Ik ga nog even naar je laatste post.
    Tot zo
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen