zaterdag 12 maart 2016

Bladeren

Onlangs kocht ik bij Boekenvoordeel een set van stempels en stansen: bladeren en meer. Een heel handige aanvulling: niet alleen op zich heel leuk, maar ook bijv. bij bloemen stempelsets zonder bladeren.
En ja hoor, ik durf hardop te zeggen dat ik verliefd ben op de eekhoorn.... niet alleen zo schattig, maar ook zo gedetailleerd.
De stempels zijn erg goed, je hoeft amper je papier aan te raken.
De bladeren ingekleurd met Memento inkt en de kleine blendingtool van Nellie Snellen. Tot dit moment gebruikte ik altijd stukjes schuurspons, maar de laatste tijd lukte dat niet meer zo netjes. Ik stempelde vaak de vorm van het sponsje op papier..... Het craftsheet van TH als ondergrond is zeker beter dan stroef papier.
De snijmallen hebben een klein nadeel: het zijn niet alleen de omtrekken van de bladeren, maar de binnenkant zit vol omdat je ze ook zonder stempels kunt gebruiken en dan embossen. Het uitsnijden van de stempel is dan een heel gepuzzel om de mal er goed op te krijgen. Ik doe het nu andersom: eerst snijden en dan stempelen m.b.v. de stempellineaal.
Het is wel opvallend, dat er bijna altijd alleen het herfst thema wordt uitgewerkt met bladeren, terwijl er zoveel meer mee te doen is. Als voorbeeld dit zomerkaartje met frisse groene blaadjes, bloemen en vlindertjes.
Eenvoudig maar toch spetterend met de grote zon in het midden.
Zodra je de bladeren snijdt van gekleurd cardstock, embosst en inkt terwijl deze nog in de mallen zitten, krijg je een totaal ander effect.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen