zondag 27 december 2015

Watercollor and Sewingmachine

Het begint een heel nieuwe hobby te worden: stempels inkleuren met waterverf. Inkleuren? Niets voor mij! Dat riep ik jaren, omdat kleurpotloden, viltstiften e.d. niet mijn ding waren en absoluut geen mooie resultaten opleverden. Daarom ook nooit geen Copic Markers o.i.d. gekocht. Verven blijkt echter eigenlijk als vanzelf te gaan, dit past bij me en is helemaal mijn ding.
De website van Ken Oliver (uitvinder van de Colorburst = waterverf in poedervorm) gaf dit leuke idee om aquarelpapier te combineren met canvas, jute en kraft-tex en dit met de naaimachine op de kaart vast te zetten.
De basis craftkaarten zijn van Action.
Ik ben het met Ken eens, dat je je bij zulke kaarten niet te druk moet maken over embellishments e.d. omdat de afbeelding voor zichzelf spreekt.
Joy!crafts heeft een hele serie inspirerende briefkaarten, waaronder de bos lelies uit een vorige post, deze vlinder en een grote roos.
Felle, vrolijke knalkleuren daarbij voel ik me helemaal thuis op z'n tijd.
De stempels drukken moeiteloos af ook op reliëfpapier. In dit geval gekozen voor aquarelpapier van max. 200 grams, omdat het anders een te dikke stapel wordt voor de naaimachine.
Juist de leegte laat de afbeeldingen nog meer spreken!
Een leuke kaart voor iemand die net een nieuw huis heeft.
Het kraft-tex eerst gekreukeld. De stempels komen uit een set van Don and Daisy met als een van mijn favorieten deze scheef hangende lamp.
Niet alle parelmoer is zichtbaar op de foto, maar met het aanbrengen van schaduwen, wat trucjes van youtube en je eigen fantasie krijg je als snel een goed resultaat. Daarbij hoeft het ook niet altijd zo uitermate precies binnen de lijntjes, dat houdt het speels.
Nu ik niet van mijn doosje waterverf af kan blijven wil ik het wat aanvullen. Niet alleen mis ik een aantal kleuren, maar blinkend parelmoer is niet altijd toepasselijk. Helemaal bling is soms best veel...(zelfs voor mij :-)
Geniet nog even van deze dag, bij lampjeslicht.

1 opmerking:

  1. Lovely watercolouring on the images, and the stitching is a great finishing touch.
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen