zondag 13 december 2015

Helleborus

Helleborus collectables (COL1394) Marianne Design ontworpen door Eline Pellinkhof.
Altijd als ik nergens naar op zoek ben kom ik iets tegen waar ik hals over kop verliefd op word..... In eerste instantie op het rozenknop takje, vervolgens op de vele variaties die mogelijk zijn m.b.v. de stempels in kleur en uitvoering. Ik zag de stans als eerste op Eline's blog met voorbeelden van Sanne.
De bloem is volledig natuurgetrouw, helemaal als je deze maakt in gebroken wit of limegroen dankzij de stempels.
Helleborus is een mooi woord voor kerstroos, maar deze stans is absuluut niet kerstgebonden, het is een mogelijkheid.
De bloem is met slechts één laagje al heel mooi en gaat makkelijk in een envelop. Uiteraard zijn meerdere lagen ook mogelijk, maar niet altijd praktisch. Eén grote aanrader dit stansset.

Het hart is het eerste dat ik uitprobeerde na vele pogingen om de bloem in elkaar te zetten. De bloemstans bestaat uit 2x2 blaadjes aan elkaar en 1 los blaadje. De setjes moet je in elkaar schuiven en dan het losse blad erbij lijmen, maar bij mij bleef dat ovaal (ook na menig tip van o.a. Marianne). Ik maak alle blaadjes los en plak deze tegen de achterkant van het bloemenhart, succes verzekerd.
Embossen voegt zeker extra diepte toe maar is niet altijd nodig.
Een (kerst)roos kan niet ontbreken in deze bloemlezing over de snijmal....
Ik heb drie grote en drie kleine bloemen gestanst, zes bloemen gemaakt, op elkaar geplakt, minimister erover en flink kreuken.
Een sunburst gemaakt m.b.v. een Work of Art stempel en de leuke Finnabear penseel stempel.
Het gebruik van lovertjes los en aan de meter is heel erg leuk, gezien in de SU catalogus. De Action verkoopt nu rollen van 10 mtr in verschillende kleuren en glossy accents lijmt het prima.
Een enigszins art-deco uitvoering in heerlijke felle kleuren. Zoals je kunt zien krijg je er ook twee stempels bij om de nerven op de bladeren te stempelen.
De achtergrond is een stansset van MD, de randen van de bloemblaadjes gesponst met paarse distress inkt.
Een heel romantische setting met bloemen van vellum. Een siervierkant stans, gat in je kaart en het raster is de confettie stans van MD.
De strik geeft het geheel nog wat extra liefs... en is gedeeltelijk onder de bloem gelijmd.
CAS kaart, binnen 5 minuten klaar. Je stanst het hele set in 1x uit met allerlei restjes papier, achtergrond stempeltje, klein vlinder ponsje en een sentiment stempeltje.
Lovertjes! Laat de Action nu ook verpakkingen losse lovertjes hebben in veel kleuren (ik heb roze/rood en groen/blauw tinten) met acht kleurtjes per verpakking van 59 cent.
Helleborus met een Franse twist. Mooie achtergrond stempel van Kars, rand stans van Joy! en verder alleen restjes papier en blingsteentjes.
Eerst verschillende papiertjes gestanst met hetzelfde set en de bloemetjes van hetzelfde papier. Eén wit stansje ook geëmbosst.
Een mooie sier embellishment van SU op het kleinste stansje. De lagen zijn met verschillende diktes foamtape op de kaart geplakt.
Helleborus á la Stampin' Up... Heerlijk fel gekleurd cardstock en ton sur ton.
Bloemen uit dik wit papier en in kleur gestempeld.
De bloemen zijn vastgezet op een prachtig nieuw stansset: My Favorite Things mini delicate doilies (4 verschillende).
De tekst is gestempeld met een collectables alfabet van MD, exact het lettertype dat ik graag wilde, alleen stempelt mijn set niet goed. Bijna alle letters hebben lege stukjes omdat er deukjes in zitten die geen inkt afgeven (bijgekleurd met een oogschaduwapplicator) en op wit foam geplakt.
Dankjewel Maartje voor de tip met het gouddraad.
De veelzijdigheid is groot. Helleborus meets Tim Holtz.
Bloemen oud gemaakt, dun zilverkleurig papier, bladeren uit TH papier en rozenknopjes van goud karton.
Vogelkooi stans van Sizzix, sleutel en sleutelgat van Joy!, de "versleten" tassels zijn stansjes van MD en op de achtergrond weer een paar MFT doilies.
Vogelkooi, sleutel en sleutelgat flink opgeschuurd met een houten nagelvijl en bruin geïnkt. De papieren bloemenhartjes zijn geplakt op metal gears van TH.
Hoe stoer dit alfabet, de letters nu bijgekleurd met een Stabilo fineliner en geplakt op zwart foam (snijden met de meegeleverde malletjes).
De bingosteen komt uit een oud bingospel uit de kringloopwinkel.
Een echte kerstroos. Fel rood papier, gestemeld met zwart, hartjes van zilver karton, blingsteentjes, alle stipjes van de stempels ingekleurd met een zilveren glitter gelpen en kerstgroene blaadjes.
De krans is gemaakt met een stempelsetje van Leane Creatief (een grote en een mini wilgentakken krans) die ik uitgestanst heb m.b.v. twee cirkels.
Super easy en prachtig aan een kadootje. Het rozenknop takje is ook heel mooi op zichzelf.
Nu zie je hoe gedetailleerd de doilies zijn. Pareltje, strikje en een tekst uit het stempelset Pictogram Punches van SU.
Helleborus goes shabby.
Een klein styropor kransje, omwikkeld met lint van Action en voorzien van zacht roze bloemen. Eronder de doilies, veren, parels op een ijzerdraadje, veel parelmoer linnenkarton van Action en bloemen met sky blue bestempeld.
De puntjes van de bloemblaadjes voorzien van wat glitter nagellak (Hema).

Het zijn elf variaties geworden die eigenlijk geen van allen op elkaar lijken. Het stansset is compleet, er hoeft niets aan toegevoegd te worden, maar leent zich uitstekend voor combinaties met andere stansen/bloemen en stempels.
Het meest rare waarschijnlijk wat ik in 2015 heb gekocht nog maar pas geleden..... Een ribbelmaker! Het is dat er bij Pipoos een papiertje naast lag met het resultaat (en ook nog uitverkoop). Hoe ontzettend handig voor als je geen golfkarton bij de hand hebt. Draai je papier er doorheen en alles krijgt ribbels.
Het ribbelkarton op de CAS kaart is hiermee gedaan.
Ik verwacht komende week veel nieuw hobby speelgoed, o.a. een bestelling bij Stampin' Up en wat mooie artikelen via Marktplaats en dat is een heerlijk vooruitzicht. Toch is het soms even belangrijk om wat geld te investeren in praktische en overzichtelijke opberg methodes....

Jarenlang heb ik mijn stempels in A5 bewaardozen opgeborgen op de achterkant van lamineerhoesjes. Heel lang erg prettig om makkelijk door de stempels te bladeren, maar de dozen raakten te vol, waardoor alle stempels en hoesjes aan elkaar bleven plakken. Daarbij was het overzicht zoek en gebruikte ik bij nader inzien veel stempels niet meer (ik zag ze echt over het hoofd door drukte in de dozen).

Het opbergsysteem van SU is zo handig in de praktijk (dvd dozen) dat ik dat graag wilde uitbreiden (40 dvd dozen gekocht bij Oma Dee).
Even een heel werk om alle stempels over te zetten, maar wat een verademing. Nu lees ik alle teksten op de ruggen en kan heel makkelijk kiezen wat ik nodig heb. Niets kleeft meer aan niets en ik gebruik weer al mijn stempels.

Flowers are a gift of sunshine in color!

1 opmerking:

  1. Ode aan de Helleborus! Je laat er echt allerlei stijlen en mogelijkheden mee zien! Tof! Ik zou ook bijna bezwijken :). Fijn dat je plezier hebt van de dvd dozen en je stempels weer gebruikt. Zonde als ze in een vergeethoekje raken.

    BeantwoordenVerwijderen