zondag 1 november 2015

Waterfall Card

Het is voor mij de eerste keer dat ik zo'n kaart maak en het is erg leuk om te doen. Heel eenvoudig eigenlijk, ik verwachtte dat het ingewikkelder zou zijn.
De achtergrond is gemaakt van parelmoerglans linnenkarton (Action) en bestempeld met de rozenblad stempel (stampset Kinda Eclectic SU).
De vier kaartjes bestempeld in oranje (lekker fel op groen) met de Papillon Potpouri vlinders (SU). Als achtergrond eerst de oudmaak stempel van TH in lichter groen.
Nu zie je goed hoe knallend en scherp in afdruk de Versa Color is.
De tekst "pull" is gemaakt met de rotary stamp, het geeft zo'n heerlijk oud typemachine gevoel. Juist daarom stoort het niet als er af en toe een streepje/lijntje is meegestempeld. Als het lint opraakte ging je steeds harder op de toetsen slaan waardoor er dezelfde lijntjes ontstonden door de zijkantjes van de letterblokjes.
Het werkt ook goed mee aan het vintage uiterlijk van de kaart.
Het is een heel vrolijke manier geworden van dankjewel zeggen.
Uiteraard kan je de nu leeg gelaten Pull strook ook bestempelen of iets anders mee doen.
Het gebruik van allerlei verschillende tinten groen en tonsurton stempelen begin ik steed leuker te vinden. Ik ben nog heel nieuw....op het gebied van stempelen in kleur.
Intussen mijn verzameling Versa Color cubes flink uitgebreid en daarmee ook de mogelijkheden van het anders toepassen van stempels die jarenlang alleen met zwarte inkt gebruikt zijn.
Oranje? Kwam vast ook door Halloween......

1 opmerking:

  1. Super gelukt dit modelletje Christine!
    Ik maak ze vaak in mini albums, je kunt er lekker veel op kwijt!
    Mooi je stempelwerk in de felle kleur!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen