zaterdag 28 november 2015

Landschap Illusie....

Pure eenvoud: alleen inkt.
Het creëren van achtergronden door met sponsjes en inkt te poetsen geeft altijd al een apart resultaat (zoals ook de kinda eclectic cirkel in een eerder bericht), maar dat je ook de illusie van een landschap kan maken!
Het is mijn eerste poging en ik verwachtte er weinig van....maar kan mijn ogen er niet vanaf houden.
De basis is een correspondentie kaart (pakje van de Hema die ik altijd gebruik om op te oefenen). Uit een printerpapiertje een strook gescheurd en als sjabloon gebruikt.
Geïnkt met beige memento, blauw en geel distress.
Het stempelset van Craft Emotions maakt het werkelijkheid (bladertakjes, gras, pluimen, varenblad).
De zo gedetailleerde pluimen zijn toch bijna aaibaar? ;-) Heel vaak naast elkaar en boven elkaar gestempeld om diepte te krijgen.
De vogels zijn van Joy! en TH.
De "bomen" zijn voor ruim de helft in lengte afgeplakte bloemen takken, maar door het perspectief ga je er vanuit dat het bomen zijn. En misschien staan er ook bergen in de verte.
Het op deze manier inkten en stempelen geeft een nieuwe kijk op wat er allemaal mogelijk is in fantasie landschappen.

2 opmerkingen:

  1. Supermooi!
    Doet me ook een beetje aan encaustic denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie projecten heb je weer geplaatst. Deze met inkt is een plaatje. Geeft een heel mooi effect.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen