zaterdag 28 november 2015

Kerstkrans

Het is weer de tijd van het jaar om een mooie krans aan de voordeur te hangen. Ik wilde geen standaard krans maar lekker origineel.... (dat heb ik geweten).
Pinterest geeft uitkomst. De basis is een styropor krans van ongeveer 25 cm doorsnede, de uiteindelijke breedte is 40 cm geworden.
Benodigdheden:
9 scrapvellen in strookjes van 2 cm snijden = ca. 216...
de enorme berg laten krullen
heel veel kopspelden (Action 39 cent voor 120)
een grote zak geduld.....
In het voorbeeld was SU design paper gebruikt, dat is veel dunner dan het door mij gebruikte scrappapier van Action.... Het snelle krullen met een vouwbeen ging niet op, de lagen papier begonnen van elkaar te scheiden.
Alle stroken om mijn wijsvinger gerold, in mijn hand gestopt om het een tijdje zo te houden terwijl ik de volgende wikkelde.
Grote kans dat de krans niet zo breed hoorde te worden.
Stroken vastgezet met kopspeld in het midden van de strook.
Nu is de krans klaar volgens de beschrijving....
...maar dat vond ik iets te kaal....
De kerstster stans van MD en met meerdere lagen vijf bloemen gemaakt. Precies genoeg, meer is ook niet nodig. Uiteraard wat bling erbij.
De hoogte in! Doet zeker niet onder voor de breedte :-)
Het papier met de ruitjes is wel heel toepasselijk, verder papier met swirls en hout.
Heerlijk zo'n tegenlicht foto.........maar ik had niet verwacht dat er überhaupt nog een opening in het midden vrij zou blijven.
Heerlijk om te doen, gewoon de stapel stroken meenemen naar de bank, leuk tv programma erbij en krullen maar.
Een indrukwekkende krans voor vrijwel geen geld en met goedkope materialen. De bloemen zijn gemaakt van Action linnenstructuur kaartkarton. Dan is het ook niet zo erg als de krans een regenbuitje tegenkomt.
Nog maar een paar dagen en het is december.

1 opmerking:

  1. Zo blijf je van de straat :). Leuke bezigheidstherapie, ga ik onthouden. Ik vind hem erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen