maandag 16 november 2015

Bright collored Stampin' Up Canvas


Color makes you happy!
Het valt meer mensen op dat mijn creaties kleurrijker worden, maar eigenlijk steeds meer zoals ik zelf ben. Mijn motto was en is "hoe bonter hoe beter"..... Wie anders verft woonkamer muren roze, mintgroen en kanarie geel? Ik houd helemaal niet van donker blauw, bruin, grijs of zwart, maar liever mijn gele bankstel. Alleen in mijn hobby was dat nooit zo te zien omdat ik via Tim Holtz deze wereld ben binnengekomen. Prachtig en niet te missen, maar ik heb mij zelden zo mezelf gevoeld als tijdens het maken van dit canvas (en de vlinder kaarten).
Het hele canvas is grotendeels een dankjewel voor Maartje en SU, want deze nieuw ingeslagen weg geeft mij de kans om in kleur te werken.
Het zal vanzelf gaan samenvloeien allemaal, maar voor nu word ik er heel vrolijk van.
TH kant ook in limegroen en SU kan prima gedistressed worden.
De achtergrond is een samenstelling van notebook pons, hexagons, een spiegeltje (mirrored glass TH) washitape, papieren banners, kant en lint.
Er zijn heel veel stempels, snijmallen en ponsen van SU gebruikt en voor het eerst ook goud karton. Eén van de allermooiste vergeten oude stempels (opruimen, ordenen en indexlijsten maken helpt echt) is de ronde doily of kant stempel zoals op deze foto. Het is net een gehaakt kleedje, vooral nu het gestanst is met een scalloped cirkel.
Sommige oude stempels zijn werkelijk te zwart om nog met kleur te gebruiken, het komt er doorheen. Ik heb altijd alleen met zwart of donkerbruin afgedrukt, ingekleurd met sponsjes.
Een ode aan Stampin' Up? Ergens wel, ik heb er veel van geleerd en de producten passen kennelijk bij mijn stijl. Er was een tijd dat ik daar totaal anders over dacht: ik vond het te eenvoudig, te weinig, te wit....maar TH is voor veel mensen veel te druk en niet te volgen als je er niet in thuis bent.
De harlequin stempel achter de roos was zo'n letterlijk inktzwarte rubber stempel. Flink gewassen met afwasmiddel en een zacht borsteltje en na een aantal pogingen geen zwart meer te zien.
De eerste kennismaking met SU was een notebookpons, dacht ik.....omdat ik er eentje had van Fiskars. Een ramp, die ponste averechts en de veren vlogen om je oren :-)
Een voorbeeld op internet van een enorme hoeveelheid vlinders in regenboog kleuren bracht mij op dit idee met de SU vlinderstempels en ponsen. De tekst komt uit een SU stempelset en heb ik m.b.v. de rotary stamp overgenomen uit de catalogus.
De grote (halve) doily is een stempel van Kars met daaronder papieren doilies.
Dé nieuwe stans is wel de kwastjes! Ik ben gek op kwastjes, maak ze ook graag zelf met garen bijv. maar dit zijn tassels van MD. Snijden perfect en je zou toch bijna vergeten dat het van papier gemaakt is.
De zijkanten van het canvas zijn ook beplakt met papier.
Bovenop een boekje gemaakt van een luciferdoosje en de rub-ons van mijn eerste prijs.
Zeker wel een weekje tussen het werken door mee bezig geweest, maar genoten van elke minuut. Het hangt nu boven de kanarie-bank.
Be you!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen