maandag 16 november 2015

Art Book

Het zou eens afgelopen moeten zijn met al dat googlelen.....veel te veel ideeën die ik dan weer op mijn eigen manier wil maken en inspiratie te over....
Lange tijd heb ik van alles kaarten gemaakt en in huis neergezet, alleen mijn huisje is snel vol, daarbij gaan kaarten op den duur ook inzakken en/of worden minder mooi. Zo kwam ik op het idee om een Art Book te maken en daar alle brainstorm sessies ;-) in te plakken.
Komt er een moment dat ik snel voor iemand een kaartje nodig heb en/of voor een speciale gelegenheid maar niet zo snel weet wat te maken, dan hoef ik alleen maar door mijn boek te bladeren. Het is dan al bekend hoe het gemaakt moet worden, dus daar hoef ik niet meer over na te denken.
De basis is een groot plakboek van de Hema.
Het grote hek is gemaakt m.b.v. een banner stans en twee strookjes papier. Zo kan je het hek net zo groot maken als je wilt (heel handig, de meeste hek stansjes zijn vrij klein).
 
 
De magnetische sterretjes pons van de Hema is een groot succes, ponst alles.
De cirkelkaart is een super idee van Maartje, daarvoor dank! die ik heb nagemaakt en de leuke vlinder waar lint of kant doorheen kan is van Boekenvoordeel.
De kaart links onder is gemaakt onder het motto: doe meer met je emboss folders.
Excuses voor de soms wat wazige foto's maar het was eigenlijk al te schemerig om goede te maken. Dit super idee komt van een SU blog, hoe eenvoudig en met hele kleine restjes papier/tissue tape en dan zo'n leuk resultaat.
De vleugel van de vogel is geëmbosst.
De catalogi van Stampin' Up zijn voor mij ook een bron van inspiratie, zoals de kaart links boven. De eenvoud met groots resultaat spreekt mij erg aan.
Een combinatie van TH frameworks die (zo leuk al die stukjes maken en terugplaatsen) SU stempels en een embossingfolder.
Echt zo super, toen ik dit rolgordijn op internet zag en dan is het ook nog onverwacht snel en simpel om te maken. Juist van goedkoop blokjes papier van de Action, omdat het zo dun is.
Nog meer frameworks en de woodstamp van TH.
De kaart links onder is iets dat ik al zo lang wilde begrijpen.......nu snap ik het.
De vlinders zijn gemaakt door eerst met het SU stampset Work of Art allerlei kleuren op wit af te drukken, daarna in zwart de SU Potpouri vlinders erop en uitponsen. De bos rozen stempel van Joy! evenals de boom met kraaien voor de maan. Echt een kaart voor deze tijd van het jaar.
Tekststempel is van TH.
De kaart is rondom gesponst met distress.
 
Die zon is om super blij van te worden, het hele stempelset trouwens. Leuk om alles met elkaar te combineren.
Het stempelset Painted Petals is zo mooi, maar deze techniek kan natuurlijk met alle stempels: eerst op je kaart stempels afdrukken, dan een tekst uitstansen. Die verlijm je op twee lagen karton (muesli doos :-) en weer terug plakken in de uitgesneden opening. Het lijkt heel ingewikkeld maar is eigenlijk zo klaar.
In het Art Book plak ik kaarten alleen rechts en links staan alle afmetingen en andere weetjes om het snel na te kunnen maken.
Have fun have art!

1 opmerking:

  1. Geweldig idee, zo'n boek. Je krijgt een heel mooi persoonlijk naslagwerk waar je veel plezier aan zult beleven! Het meekijken is al fantastisch :)

    BeantwoordenVerwijderen