zondag 13 september 2015

Meet Christine!

Christine? Ja mij dus!
De fotolijst had ik al eens gekocht bij Xenos, vanwege de mooie blauw houten opleg rand. Doll Audrey is al eerder voorbij gekomen en past uitstekend bij de outfit die ik droeg op mijn vaders verjaardag: gekocht in een fifties kledingwinkel. Compleet met de kralenketting en bijpassende polkadot sjaal. Erbij een wit shirt, witte schoenen en zwarte legging. Niet te vergeten een grote, uit veel lagen bestaande, pettycoat.
Ingelijst een achtergrond met sneeuwballen papier en stansen van kroonluchter, raam en hekje. Allemaal uit zilver karton zodat het niet overheerst. De houten rand ligt op het glas.
Een schattig fifties blauwwit gestreept truitje met deze hond in het zwart erop heb ik later nog bij de rok gekocht. Deze stempel moest ik natuurlijk hebben om daarnaar te refereren.
De metalen strikjes zijn ook bedels van Julie Nutting.
De sjaal is gemaakt van een Hema stofje en de ketting van een goedkoop Big Bazaar armbandje.
Klein detail: mijn haar is niet bruin meer maar intussen geblondeerd :-)
De legging is gestempeld met een kant stempel.
Een heel werkje nog, het maken van de pattycoat. Heel veel lagen op elkaar genaaid als randen op een basis rok van tule om flink volume te krijgen. De blauwe kartonnen rok voorzichtig opgebold zodat deze mooi omhoog blijft staan en niet vouwt en kreukt.
Heel apart om een replica van mijzelf ingelijst op tafel te zien staan.....

2 opmerkingen:

  1. Hoi! Via een zoekopdracht kwam ik op je blog. Wat een leuke creaties! Bij 1 van je eerdere posts maak je een kalender van een theedoos. Je gebruikt daar bij oa kapstokjes aan de labels en een kettinkje op de labels aan op te hangen...waar koop je dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Unknown :-)
      De hangertjes zijn van Tim holtz, niet al te groot en nog gemakkelijk met een niettang vast te zetten.
      De ketting is eigenlijk bedoeld om sieraden mee te maken en heb ik gekocht bij humiezbeads.nl
      Dank voor het bezoeken van mijn blog.

      Verwijderen