vrijdag 19 juni 2015

Block of Happiness: FREE!

Het heeft lang geduurd voordat ik de financiële mogelijkheid had om een belangrijke beslissing m.b.t. mijn werk te nemen, maar na bijna anderhalf jaar is het gelukt: geen vaste/verplichte uren meer in het weekend! Morgen is mijn eerste officiële vrije weekend! Eén en ander heeft in hoofdzaak met de uitbetaaldatum te maken waardoor ik eenmalig mijn centjes een maand later krijg. Aangezien mijn beursje niet al te groot is, moet ik die maand zelf kunnen voorschieten. Beetje sparen en een leuk aardigheidje.... van de belastingdienst deden de truc.
Werken in het weekend is nu of niet of vrij in te vullen voor wat extra verdiensten. Het veroorzaakte uiteraard een uitbarsting van blijheid wat dan resulteert in een block om deze freedom te vieren!
De diaframe is een stans van MD, gesneden uit een stukje bingo scrap met jawel de maand june erop, de maand waarin de knoop is doorgehakt.
Het hele block is geïnspireerd op het geweldige werk van Finnabair: veel heel veel embellishments en oude "treasures" onder een laag gesso en kleur gegeven m.b.v. perfect pearls poeder en water. De schaar staat nu wel symbool voor het doorknippen van een toch wel pittige knoop: nooit echt een weekend vrij.
Vrijheid wordt voor mij toch weergegeven met alles wat vliegt......in dit geval de vogel en de grote vlinder die overal bovenuit steekt.
Het is een block dat voor mij nergens tekstjes nodig heeft, op één na: Free!
De vogel is ingesmeerd met cracklepaint.
Echt, ik kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven, daarom nog even een close-upje...
Een bonte verzameling aan knopen, vleugels, handgreepje, lepel, jute, bloemen en zoveel ander leuks.
Een periode van weekenden die ik nu achter slot en grendel kan doen:-)
Ja ja, een andere tijd breekt aan! Het maken van een block als dit is soms een gevechtje met de zwaartekracht: hoe goed mijn lijm ook is, soms zijn items te zwaar. Gelukkig had ik ook nog een mini metalen pocketwatch van PM.
Het block staat op pootjes van mini houten garenklosjes, elk omwikkeld met iets anders: metaaldraad met vleugel bedeltje, touw...
...kant met veiligheidspeldje en een smalle filmstrip (stans Joy).
De vlinder is gemaakt van twee op elkaar gelijmde grote vlinder stansen, veel gesso en verder afgemaakt zoals het block.
Een vlinder in de vrije ruimte, zo voel ik me nu helemaal :-))

1 opmerking:

  1. Supergoed gedaan, dat je nu vrije weekenden hebt! Geniet van je freedom! ;)

    BeantwoordenVerwijderen