zondag 16 november 2014

The EPB story continues......

"Unusual box...."
Alles bij elkaar heb ik wel een dikke werkweek besteed aan het ontdekken van zoveel mogelijk doosjes voor het envelope punch board: pinterest, vele uren youtube filmpjes kijken, photo tutorials op blogs en veel tips van mensen.
De doosjes die ik vaker zal maken heb ik allemaal uitgeprobeerd, gefotografeerd en de informatie opgeschreven (papier maten, punch and score metingen, afwerking, in elkaar zetten, gebruikte bellybands, embelishments, allerlei soorten sluitingen etc.) zodat ik geen tablet meer nodig heb.
De zoektocht nu beëindigd, in combinatie met de box en envelope buster is er toch zoveel mogelijk.
Special thanks to: Sam Hammond Donald van Pootles-craft UK!
http://pootles.co.uk/
(Independent Stampin' Up! demonstrator)
Haar youtube video's en website zijn zo goed, geweldige ontwerpen waaronder deze unusual box, duidelijke uitleg en leuk om naar te kijken/te luisteren.
Zeker driekwart van alle doosjes zijn (aangepaste) ontwerpen van haar.
Te leuk toch! Hoe bedenk je het? Een grote doos van een heel scrapvel.
Zo mini en schattig, geïnspireerd op oma's oude houten staande naaibox. Gemaakt van een vel papier 6x6 inch.....
 Twee knopjes om de doos open te doen....
....en uiteraard een vakjes plateau vol naaigerei.....
....allemaal goed vastgelijmd, want dit is eigenlijk een dubbele bodem: het kan eruit getild worden. Op de bodem van het doosje is dan nog ruimte voor gevouwen geld of een ander klein presentje!
Het doosjes zelf is van Sam, maar het plateau heb ik zelf bedacht.
Een collage vol met nog meer nieuwe doosjes, de mogelijkheden met één patroon zijn soms ook rijkelijk. Het allerkleinste doosje is daar een goed voorbeeld van: foto onderaan met de handtas!
Het rode doosje met uitgestanst venster is evenzo makkelijk aan te passen aan gelegenheid, tijd van het jaar of de inhoud.
Natuulijk kan een stoere verpakking voor een man met de feestdagen in zicht ook niet ontbreken en dat is de grote papieren zak geworden met golfkartonnen ster en jute.
De zijkanten van het rode doosje zijn bestempeld met witte inkt, dat geeft altijd een mooi effect.

Ik hoop dat mijn enthousiasme aanstekelijk werkt.......

2 opmerkingen:

  1. 'k Zou zeggen: nu jij filmpjes maken! ;) Ik vind je naaibox echt enorm leuk, en respect voor je dat je zo in het EPB hebt vastgebeten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These are so beautiful and thank you so much for sharing my blog too. You did me proud!! xx

    BeantwoordenVerwijderen