zondag 30 november 2014

Sinterklaas

De kwaliteit van de foto's laat een beetje te wensen over, maar het zijn foto's uit mijn smartfoon. In alle hectiek gewoon weg vergeten om met de gebruikelijke camera te klikken. Gelukkig app ik wat af, dus heb ik de plaatjes in dit artikel naar mijzelf gemaild en wat bijgewerkt met Picasa.
Een memohouder voor een schoonzusje dat van rozen houdt met prachtig toepasselijk papier, de blaadjes komen uit een gevulde memohouder van de Wibra, een envelope punch board, de prachtige stansen van MD uit roze parelmoer papier en een alfabet.
Alle rozen zijn zelfgemaakt m.b.v. de geweldige spiral rose stans van Stampin' up. Uiteraard veel water, kneden, kreukelen en met natte vingers de blaadjes in model geduwd. Het resultaat met deze stans is verbluffend.
Het doosje bewust wat ruimer gemaakt dan de stapel papier, dan kan je vinger er nog tussen.
Een ander bijzonder effect krijg je door meerdere kleuren papier tegelijk op te rollen. De grote buitenblaadjes worden realistisch door deze gevouwen/gekreukt te lijmen. Special thanks to Maartje voor alle super tips!
Oh heerlijk weer eens zo'n stoere TH doos. In dit geval een pennenhouder met een heel stevige plaatkartonnen binnendoos, zodat alles goed blijft staan.
Uiteraard veel metaal, koperdraad en lampjes.
Een clip met een sleutel aan de andere zijkant.
Erin deze prachtige dikke stoere potloden, gevonden bij de Wereldwinkel. Echt iets voor een man die van houtbewerking houdt.
Nichtjes van mij willen kookboeken voor Sinterklaas en dan kan ik de verleiding niet weerstaan om daar receptenschriften bij te maken.
Wat ben ik toch in mijn nopjes.....met de jampotten stans van Boekenvoordeel.
Eigenlijk dezelfde opzet, maar met andere kleuren is de sfeer totaal anders.
Het papierblok waaruit de memohouder gemaakt is, van Action. Behoorlijk gehamsterd want er zijn ook geweldige vintage blokken en pasteltinten.
De blokken zijn 30,5 cm vierkant, 250 grams en dubbelzijdig en dat allemaal voor 1,99....
Benieuwd hoe druk jullie met Sinterklaas zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen