zondag 30 november 2014

Kerst- en verjaarsdoosjes

Natuurlijk gaat nu alles in een doosje.......
In dit geval een shabby chique uitvoering.
Het bloemenpapier? Ik kan mijn ogen er niet vanaf houden zo mooi vind ik het en dat lag zomaar in de uitverkoopbak bij Pipoos. Nou die stapel heb ik meegenomen want elke keer als je ernaar kijkt zie je wat nieuws.
Wel is het heel dun papier, waarschijnlijk 80 grams, maar prima om doosjes mee te bekleden. Nu gebruik gemaakt van een stans die geëmbosst kan worden, weer eens wat anders dan rechthoeken.
De bloemen zijn zelfgemaakt m.b.v. verschillende spiraalstansen. De rozen van MD (ook die schattige kleintjes) en SU en de madeliefjes/margrieten met een stans van Joy! die deze zelf "roses" noemt?! Passen prachtig bij de madeliefjes op het papier.
De enorme camée is van Action. Om precies te zijn kocht ik een doos met vier servetringen waar ik de camées afgehaald heb.
 
Nog even wat close-upjes van het papier....
In de doos een grote, gedraaide kaars.
Twee grote platte vierkante doosjes volop in de kerstsfeer. De ster is een stans van MD, daaruit een rondje gestanst en erachter een vintage plaatje geplakt. Het ophangoog zit los bij het sterrenset.
De ijssterren heb ik uit lint geknipt.
De ster wat wit gemaakt met brilliance inkt. Rode bloemetjes en van een kerstster de blaadjes los geknipt en ertussen geplakt.
Een zelfde doosje met een andere opmaak.
Bedeltje van MD er zo onder geplakt dat je het oogje niet meer ziet. Verder tot over mijn oren verliefd op het verschillende ruitjes papier uit het Vintage blok van de Action.
De achterkant van het papier gebruikt om te stansen en strikken te maken.
 Grote "rood fruit" waxinelichten in de doosjes en oh wat ruikt dat heerlijk.
Een verjaardagskaart, mijn eerste easel kaart! Alles begint met de super vintage deur van MD en het maken van een luciferdoosje.
De strik houdt de kaart netjes gesloten.
Geopend zie je een tuin tafereeltje, het glas van de lamp is patroonpapier, de muur is geëmbosst en de kaart blijft staan achter een chipboard sticker.
Dankjewel Maartje voor het prachtige papier waar de boom en het vogelhuisje mee gestanst zijn.
Het is wellicht even stil geweest op het blog, maar stil zitten doe ik zelden....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen