dinsdag 11 november 2014

Envelope Punch Board

Hoteldebotel voel ik me, ik verkeer volkomen in hogere papier sferen.....
Enkele weken geleden kwam ik in aanraking met een fenomeen waarvan al heel veel mensen ontzettend blij worden: het envelope punchboard, troetelnaam EPB.....
Ik ben er in geen tijd helemaal verliefd op geworden en kan er niet meer vanaf blijven. Het meest intrigerende is wel, dat een vouwbord met slechts één vouwlijn zo ongelooflijk veel kan maken.
In oorsprong bedoeld voor het maken van 66 verschillende enveloppen, maar die lijkt niemand nog te vouwen. Dé vondst is wel het maken van doosjes zonder een speciaal daarvoor bestemd vouwbord of scorpall en de mogelijkheden zijn grenzeloos. Helemaal sinds te komst van een reuze handige website genaamd box buster (http://www.thecraftyowl.co.uk/boxbuster/) waarmee je doosjes in elk gewenst formaat kan maken. De site berekend exact het papierformaat en de vouwlijnen voor je.
Elke dag neem ik me voor om te stoppen, maar ik luister er niet meer naar.
Natuurlijk kan je enveloppen maken die je kunt verwerken in een heerlijk scrap album voorzien van de leuke stansjes van MD, lint van Wibra, de geweldige rozenstans van Stampin' Up, labels erin en papier van Action.
Life is beautiful, take notes!
Piepkleine doosjes maar gebruik maken van een heel scrapvel kan natuurlijk ook waardoor er een enorme explosiebox ontstaat.
Het sluit met een perfect passend deksel gemaakt m.b.v. de boxbuster site.
Eén van de allerliefste: box in flower.
Het papier is van Tim Holtz, maar wat een effect.
Stapeltje doosjes allemaal passend gemaakt op kadootjes voor de feestmaand, de boxbuster rekent het voor je uit. Vanzelfsprekend worden de doosjes nog gescrapt, maar fotogewijs was dit even duidelijker.
De boosdoener........ Nog nooit eerder was het gezegde "simpel maar doeltreffend" zo van toepassing.
Er boven staat de 'envelope notches punch' die een sluiting creëert in je envelop, zodat je deze niet eens meer hoeft dicht te plakken. Je ziet de sluiting op de envelop derde foto van boven.
Ik ben zo dolenthousiast en nog lang niet klaar met het rondstruinen op internet, googlelen op epb en het snuffelen op pinterest.
Je bent voor nog geen twee tientjes in het bezit van deze alleskunner die zowel door We Are Memory Keepers als door Stampin' Up verkocht wordt.
Ik zou het 't liefst in een doosje willen doen!

2 opmerkingen:

  1. :-) leuk speelgoed, en je hebt er al ontzettend veel mee gemaakt! Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja gaaf is'tie hé de epb, je raakt er niet mee uitgewerkt zoveel mogelijkheden. Je heb er al veel leuke dingen mee gemaakt, vind je album helemaal gaaf!
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen