maandag 1 september 2014

Eline's Staande Bureaukalender

Eén nieuwe Eline's Huis Agenda 2015 is al heel leuk, maar als je er twee hebt wordt het pas echt fantastisch!
Uit de tweede heb ik het sierpapier gebruikt, het insteekvakje en andere leuke items om de eerste te scrappen. Vervolgens heb ik het gehele calendarium eruit gehaald en netjes op maat gesneden, de bovenzijde geperforeerd en bindringen erbij gezocht.
De extra large staander, gemaakt van heel dik plaatkarton en sierpapier, geeft de nodige stabiliteit en alle ruimte om veel Eline thema's erop te verwerken.
Ik heb werkelijk hardop gelachen bij het aankleden van de uiltjes......en ook het poppenhuis interieur mag niet ontbreken. Op de kast staat een sier baboushka en een theekopje dat op het punt staat naar beneden te vallen.
Vilt mag niet ontbreken en daar komt dan mijn biggie* in actie. De gebruikte snijmalletjes zijn enkele van de gratis erbij geleverde metalen. Slechts één keertje er doorheen en het vilt is haarscherp losgesneden. Althans het synthetische vilt van de stoffenwinkel werkt prima, vilt van bijv. Xenos was na de tiende heen en weer nog niet los. Lief toch zo'n hartjes bloem?
*Biggie? Ik ben zo dol op mijn big shot dat ik er als vanzelf gelijk een koosnaampje aan gaf....
Hier het thema vlinders en de zelf te bekleden stof knopen.
Zo grappig om alle thema's door elkaar te gebruiken en de staande schemerlamp tussen de vlinders terug te vinden.
Biggie snijdt ook prachtige harten, de achterkant is het granny squar haak papier, postzegels uit een Joy! stans en ja ook de ijsster sneed biggie niet alleen, maar zelfs het embossen is zo goed gelukt.
Hoe ontzettend leuk: halverwege de week draai je de kalender gewoon om!
Opeens een heel andere sfeer met roze sierpapier.
Ik vind dit label zo lief, juist in alle eenvoud. Vogeltjes uit de baboushka stempelsetjes evenals het swirl takje, het woord lief met letterstempeltjes van Pipoos en wat plakparels.
Vera dankjewel voor het leuke idee om een gordijntje in de opening te hangen.
De typemachine stans kan niet ontbreken, wat een cuttie. De kat gestempeld op papier met een grote roos maakt er bijna een echt poëzie plaatje van. De gestempelde tekst 'have a purrfect day' was te groot, daarom vervangen door een getypte en in de machine gestoken.
Eindelijk ik hem 'm: het knopenkaartje met perfect geëmbosste knopen. De uil schrikt ervan....en als je precies kunt zien waar je stempelt krijg je de mooiste etiketjes. Hier en daar wat tissuetape, dat kan niet ontbreken.
Gaatjeskarton, wat een geweldig materiaal, klein geborduurd roosje, wat mail stempeltjes en een knoopje wat ook prima dienst doet als fotocorner.
Het stansje van de lijst heb ik gekregen, door de knotsgekke kaarten dagen liggen de meeste webwinkels bijna stil, dus ik moet nog even wachten op mijn stans.
Het eerste naai item dat ik maak uit een Eline boek, stofjes van de Hema, muziekknoop van Xenos en kantje van Eline.
Het kan bijna niet, maar om het allemaal nog vrolijker te maken een bos bloemen in een staande houten garenklos. Bloemen geponst met de retro flower ponsen, op elkaar geplakt met glossy accents en een ijzerdraadje ertussen. Plakparels aan weerskanten. Het is makkelijk te buigen wire and wire draad zodat je de bos in de juiste vorm kunt schikken.
De andere kant geeft ruimte voor kleine schriftjes, voor de extra aantekeningen.
Hoe Eline's Huis, en dat bij Zeeman (99 cent voor zes schriftjes).
De staande kalender heeft ook de handige opzoek tabjes gekregen. Nieuw voor mij was het maken van de stapel kopjes en schoteltjes, ik had dit nog niet eerder gedaan maar wat een leuk effect. Halverwege een klein theepotje (onderdeel van het schattige theeserviesje compleet met suiker en melk van Marianne Design creatable).

Het is gelijk duidelijk waarom 't de laatste tijd stil was op mijn blog. De staande kalender was een hele klus, voeg daarbij de al redelijk drukte ivm Eline's Winterhuis kerst items en de komst van biggie waar ik natuurlijk eerst mee moest spelen om er wat handigheid in te krijgen.
Heerlijk om naar te kijken, de kalender op mijn werktafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen