donderdag 17 juli 2014

Shake it!

Schudkaarten, wat leuk om te doen en wat een ruimte om allerlei leuke items in te doen.
Een leuke tutorial op Christa's blog gaf mij het nieuwe idee om de blister van een Action dubbelzijdig tissuetape verpakking te gebruiken. Dank voor deze leuke tip!
De pocketwatch stans van TH past er exact omheen, evenals de weathered clock zoals Christa laat zien.
Om de blister ballchain en touw, alsof de gebroken ketting deels is vervangen door jutetouw, aan een pocketwatch hoort een ketting.
Het papier om de blister heen is van Studio Light.
In tegenstelling tot Christa heb ik de blister niet op de kaart geplakt, maar een gat in de kaart gemaakt om de blister wat minder hoog uit te laten komen.
Pocketwatch bestempeld met een getallen stempel en er wat rub-ons van TH op gedaan (en op de blister).
Gekleurd met vintage photo inkt.
De inhoud: bingosteen, metalen clockface, wijzer, radertjes, stukje houten lineaal, houten romeinse cijfers, ticket etc.
Het achterplaatje ook eerst beplakt met een bingokaart, vintagefoto met getallen cirkel van Studio Light, de tekst 'time' komt uit een scrapvel van TH met nummerplaatletters, filmstrip en meer.
Het is een enkele kaart, de achterkant is weggewerkt met nog een vierkant craftkarton. Ertussen een pocket van superglad tijdschrift papier (zie je verder toch niet) dat heel makkelijk glijdt.
Een label voor de persoonlijke boodschap aan de ontvanger.
Extra bonus: een standaard achterop de kaart.
Je hebt niet één, niet twee maar drie keer plezier van je dubbelzijdig tape: je gebruikt het plakband, de blister maar ook de kartonnen ring als het plakband op is.
Lijm de ring met glossy accents en het zit goed vast.
Alle blokjes papier van Eline vastgenaaid met het naaimachine en verschillende steken.
Een nr. van een TH journalticket ook gelijk vastgenaaid.
De inhoud zijn veel verschillende roze/rode grote knopen die ik eigenlijk nergens voor gebruikte maar voor schudkaarten zijn juist die ongebruikte items vaak reuze handig.
Verder alles in roze tinten, veel stempels van Eline, minipaspop stans van TH, knopen geponst en gaatjes in gemaakt, de teksten sewing en yarn met de oude typemachine en een opgerolde centimeter.
Erg leuk en verrassend vind ik het effect van een ronde lay-out.
Een soort van alternatieve schudkaart vormt deze lay-out met vellum.
De zakjes genaaid met het naaimachine en gevuld met resp. vintage foto van Marianne Design en parelkraaltjes/metalen sleutel en camée.
De roosjes zijn zelfgemaakt van vellum en de retro flower ponsen.
Een basis van muziekpapier en vellum op de kaart genaaid met het naaimachine en een mooie siersteek.
Zo ontstaat een heel mysterieuze en dromerige kaart.
Een tijdje geleden al een stapel vellum van mijn vriendin Rina gekregen, waar ik vervolgens ook eigenlijk niets mee deed.
Per toeval kwam ik de website "10 ways to use vellum" tegen.....
Heel inspiratievol.
Vera tipte mij er al eens over, maar ik kon ze nergens in mijn kleurtje vinden: de prachtige skelet bladeren. Neem vooral eens een kijkje bij webwinkel De Hobbykaart voor o.a. deze prachtige bladeren en heel veel scrapbloemen voor weinig.
De tip van de dag:
gooi geen verpakking of blister meer weg.

1 opmerking:

  1. Gevarieerd! Ik val als een blok voor de bovenste kaart. Super! En bedankt voor de tip... ik ga de verpakkingen ook bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen