maandag 7 juli 2014

Pink Canvas

I love pink and junk.....
Een foto op internet van een lila junkcanvas bracht mij op dit idee. Het begint met twee canvassen van 30X20 cm. Eentje haalde ik het canvas vanaf om het houten frame vervolgens onder tegen het eerste canvas te lijmen. Zo ontstaat een brede zijkant waar je meer mee kunt.
De meeste schildersdoeken hebben helaas een smal frame.
Tijd om een verzameling junk bij elkaar te zoeken, alles wat je eigenlijk nooit meer gebruikt, plastic wat er op zich niet uit ziet, glas (ook met stukjes eraf) zilverkleurige bedels die zwart zijn geworden en noem maar op.
Geverfd ziet het er niet alleen anders uit, maar vaak ook veel mooier en leuker.
Het canvas eerst geheel roze geverfd, daarna een lapje kant dat ik om de frames heb gespannen en vastgezet met spijkertjes. Langs de zijkanten verschillend kant en band.
Het houten vakjes doosje is verpakkingsmateriaal van Kars houten embellishments, ook roze kwasten en op het canvas lijmen.
De basis is er en het opleuken kan beginnen.
Nadat mijn tafel vol lag met alle items een grote kom roze verf gemengd, vooral niet bang zijn om roze handen te krijgen.
Maartje, jou item zit er ook op, dankjewel daarvoor.
Het zal een lange lijst worden om alles op te noemen wat er op en in zit, maar hier o.a. een grote houten vlinder van de Big Bazaar en een metalen sleutel die onderop ingedeukt was (ergens tussen klem gezeten). Heerlijk, ruimt ook lekker op ;-)
De metalen vleugels vormden een broche en zaten aan elkaar met kralenkettinkjes.
Verder bingo stenen (oud spel), metalen harten, flessendoppen met iets teveel reclame erop (weggeverfd), glazen flesjes met stukjes eraf (lekker vintage:-) en bijv. oude plastic knopen in een onsmakelijk kleurtje okergeel.
De tekst simplify lijkt volkomen tegenstrijdig met wat het canvas uitstraalt, maar is toch bewust gekozen: een aantal aspecten van mijn leven zijn op dit moment heel onzeker en brengen onrust en problemen met zich mee. Vaak is er de rust tot scrappen niet, waarschijnlijk was het bewust creëren van een chaos juist daarom zo heerlijk om te doen. De wens voor rust wordt kenbaar gemaakt met simplify: eenvoud en overzicht.
En er gewoon nog wat meer bij gezocht en verven maar. De camée was ook zo'n ondefinieerbaar kleurtje bruin/bordeaux.
Nog even een pluim voor de alleslijm van Pipoos. Bijv. de nameplate om de camée zit maar aan één onderste puntje vast, muurvast. Gezien mijn rampje met mijn lijmpistool waarbij de stop uit de meterkast vloog wil ik voorlopig geen nieuwe. De alleslijm is dan een gelijkwaardige vervanging.
Een project zoals dit geeft ook de mogelijkheid tot onmogelijke en vreemde combinaties, zoals een schaar met lepel.
Scrappers gooien natuurlijk niets weg, de witte rozen zijn gemaakt met het canvasdoek van het tweede frame. In drie stroken gescheurd, omvouwen en blijven draaien tot de roos naar je zin is.
Dit viel dus niet te lijmen omdat het doek zo stug en dik is. Onderaan bijelkaar "gebonden" met een super groot nietje (apart nietmachien waarmee je ook notitieblokjes kunt nieten).
De linker zijkant is voorzien van een grote, nietswegende, sleutel van de Wibra met een kleine vintage foto.
De rechter zijkant heeft een metalen rozet met knipplaatje en een knoop met verf.
Het flesje is eerst helemaal roze geverfd behalve het kurkje. Vervolgens een vintage foto opgerold en erin gestoken. Zoveel mogelijk keukenpapier erin gepropt om de foto zo strak mogelijk tegen het glas te krijgen. Aangezien de bodem ook geverfd is, zie je daar niets meer van.
Met een vochtig stukje keukenrol zoveel verf als nodig was weggeveegd.
De foto/het flesje is in werkelijkheid veel helderder, maar op de foto krijg je altijd een reflectie.
De muur, pink canvas hangt gezellig naast de birdies en de boeken-shadow lijst. Eigenlijk ben ik best wel trots als ik mijn muur met alle tijd en liefde gemaakte items zie.....
De meest rustgevende gedachte voor mij op dit moment: de muur is nog lang niet vol!

Pink Canvas doet mee met de challenge bij Dutch Card Lovers met als thema "Iets anders dan een kaart".

4 opmerkingen:

  1. Hoi Christine , ik wil je allereerst bedanken voor je berichtje nav. mijn schud-tutorial.
    Ik hoop dat het je lukt om er ook zo eentje te maken.
    Eindelijk heb ik even tijd gevonden om je blog te bezoeken.
    Ook ga ik zo even in je winkeltje neuzen.
    Dit roze canvas vind ik zo ontzettend gaaf en mooi gemaakt.
    En idd. : het ruimt lekker op !
    Tot de volgende keer.
    Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt roze!!! :) Heerlijk om je handen te laten doen, waar je hoofd van overloopt...
    Goed idee om zo alle dingen 'op te ruimen' waar je anders niks mee doet!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo wat gedetaïlleerd! helemaal te gek! bedankt voor het meedoen met de DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf en orgineel gedaan. Je kan wel zien dat roze jou favoriete kleur is. :) Leuk hoor al die details.
    Leuk dat je meedoet met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen