dinsdag 29 juli 2014

Christmas in July!

Startdatum: 14 juli 2014.......
Ik was er nog helemaal niet mee bezig, tot ik per toeval een leuk idee tegenkwam op internet en dat vertaalde naar mijn voornemen voor dit jaar: budget cards, clean and simpel (voor zover mogelijk bij mij :-)
In eerste instantie was ik nog wat sceptisch over het idee gezien mijn voorliefde voor druk en bont, maar groot was daarom mijn verbazing om het uiteindelijke resultaat.
Stempels, restjes papier (het witte is gewoon wat dikker printerpapier) wat ponsen, twine en plakparels/-bling.
Vervolgens zoveel mogelijk variaties bedenken binnen het budget.
Bovenstaande kerstboom is gemaakt m.b.v meerdere cirkelponsen.
Een kaartje geïnspireerd op mijn lieve vriendin Vera die aangaf dat knoopjes leuk staan op een kerstboom en zowieso dol is op knoopjes. Het was al wat later op de avond en ik werd een beetje melig......
Grote houten knoop van Big Bazaar en een stempel van MD.
Gescheurde strookjes vastgenaaid met twine (eerst gaatjes gemaakt m.b.v. de fiskar eyelettools). Stempels Eline, gescheurde schrijf- en tekenblaadjes uit bestaande schriften.
Schaduw stempelen, twine en een nietmachine.
Veel gebruikte ijsster pons, witte acrylverf uitsmeren en een leuk stempelsetje met alle maand namen los, twee cijfer stempels (30 en 31 dgn) geen idee welk merk en een oud muziekblad.
 Vlaggetjes altijd feestelijk!
Gaten boom: malletje geknipt en heel veel gaatjes gemaakt, er achter een stuk bruin papieren zak.
Eenvoudig maar duidelijk: graag veel kadootjes onder de boom.
Mini polaroid foto's: via internet afbeelding op maat geprint, vellum erachter en golfkartonnen items als afbeeldingen.
So cute! Een mini doily, het midden eruit geknipt en wat versiersels, o.a. rondjes uit de gewone perforator.
Prachtige en vaak gebruikte tekst stempel van Eline, nu wit geëmbosst.
Schuine randjes uit de boom geknipt, wat bling en de "ballen" komen uit de kleinste cirkelpons.
Een tijdje terug kon je bij Pipoos sparen voor een kadotas, erin o.a. een klein kerst stempelsetje. Hiervan de krans gebruikt. De sneeuw op het vellum geëmbosst met wit en de oudmaakstempel van TH.
Zoveel mogelijkheden met cirkels..........
Het mooie rendier is een stempel van Via Decor.
Dol op doilies? Passen eigenlijk wel bij elke kerstkaart.
Toegegeven, ik vind de enorme knopen toch ook wel heel leuk, dit keer als kerstbal.
De eenvoud is wat de kaarten mooi maken, het ziet er vaak simpel uit, maar kosten toch wel wat geduld, liefde en vooral plezier.
De kerstboom is een ander stempeltje uit het gratis setje.
Het twine achterop de boom ook vastgeplakt met plakband om verschuiven te voorkomen. Stempels van Eline.
Het is mij nu ook voor het eerst gelukt: kerstkaarten maken op de heetste dag van het jaar tot nu toe. In mijn kamer werd het 36,5 graden.......
Envelopje, oude spiraalschriften, veel twine en mijn allereerste ongelooflijk dure franse tekst stempel. Ooit gekocht via een kaligrafie site......
Een beetje rommeltje, maar een leuk effect: de bingo stempel dik ingesmeerd met acrylverf en snel stempelen (anders droogt de verf op). Er ontstaat een soort reliëf. Vooraf het woord bingo afgeplakt en daar deceber voor in de plaats gestempeld.
Verrassend duidelijke besneeuwde bergen. Geen verdere uitleg nodig......
Zo leuk, eenvoudig en terug naar de basis van scrappen.
Een van de luxere: kerstbal geëmbosst met de flourish stempel van TH en gouden poeder. De bal zelf komt uit de grootste cirkelpons.
Twee stempels uit het grote set van MD waarop in alle talen een kerstwens staat. Nu de boom en het vierkant. De boom voorzien van kleine prikgaatjes en met naald en twine onderweg pareltjes geregen en de boom versierd.
Dé kaart waarmee alles begon: terug naar de basisvormen. Toen ik dat idee had gezien vlogen de ideeën door mijn hoofd en begonnen mijn handen te kriebelen.....
Het zijn er nu 28, er zitten genoeg kaarten tussen die vrij snel te reproduceren zijn voor als ik er meer nodig heb.
Nu is er nog genoeg tijd voor iets waar het de laatste jaren niet van gekomen is: een adventkalender.

3 opmerkingen:

  1. Dat je kaarten niet gesmolten zijn met die temperatuur! Je had vast geen heattool meer nodig :p.
    Een enorme vracht met kaarten, er zitten hele leuke tussen. Is wel echt anders dan wat je altijd maakt, en toch heeft het ook wat!!! Knutselse verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een productie heb je er van gemaakt. Maar ze zijn leuk! Ik vind die eerste kerstboom echt super.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo zeg,wat een produktie mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen