dinsdag 8 april 2014

Shabby chic eierdoos


Verf mengen is een kunst, maar het lukt steeds beter. Het is toch wel een goed shabby kleurtje geworden. Het enige dat ik heb is een groter flesje witte verf en een doosje met 12 kleine tubetjes (Xenos).
Nog steeds verliefd op de vogels van de Wibra, het wordt echt een pietpasen.
De vintage foto's zijn geprint van internet.
De inhoud natuurlijk ook heel shabby, waaronder een vintage wasknijper met kant, een ovalen metalen ornament wit geverfd (was koper) met daarop een camée van MD, sierspeld met grote parel, gipsen sleutel, gespje en wit geverfd metalen hartje van de Action.
Als bodembedekker dit keer het 15 cm brede kant van Feestje in stukken gescheurd, hierop rijkelijke hoeveelheid parelketting van de Xenos, losse grote parelkralen en roze diamantjes.
Het gele lint van Action. De "bloemen" zijn gemaakt van restjes kant geplakt op een rondje karton. Een erg leuke manier om je restjes op te maken, zelfs heel kleine stukjes niet weggooien, ook kleine bloemen zijn handige ruimtevullers.
De doosjes blijven niet vanzelf openstaan, nu heb ik een muziekblad opgerold, alsof het erbij hoort, met een kuikentje erin als steuntje voor het deksel.
Het wordt al heel gezellig op tafel, twee doosjes, de hoed  en wat vogels, maar er volgt nog meer.
De foto van het deksel even rechtop, een pracht foto ook vanwege de mooie kleuren.
De bloemen zijn gemaakt van stroken gaasstof (dun ongebleekt katoen). De rozen gewikkeld en de kleinere om mijn vinger gedraaid en zo het uitkwam op de lijm gedrukt. Pas later knip ik het papier rondom weg.
Er is nog een doosje in aantocht, oneven getallen blijken altijd mooier bij elkaar te staan........

1 opmerking:

  1. Weer zo'n prachtig doosje Christine, wat knap gemengd die kleur verf!
    Mooie spulletjes er in en een top idee om het geheel open te houden met een mooie rol!
    Je lamp in de vorige post is ook leuk aangepast!
    Ik ben benieuwd naar het derde doosje!
    Fijne week
    Kom je ook een bij mij koekeloeren?
    Ik post niet zo vaak als jij hoor!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen