woensdag 2 april 2014

Pasen begint met een krans aan de deur....

 
Na een gezellig ochtendje Action met Vera gisteren en een bezoekje aan de Wibra was er genoeg om deze krans mee samen te stellen.
De krans is mega groot, er waren geen gewone. Deze hoort horizontaal te hangen met drie grote kettingen en onderop nog eens 5 grote schroefhaken. Alles verwijderd en de krans eerst nog wat witter geverfd.
Daarna vijf stroken geknipt van ongebleekt heel dun katoen en daarmee gewikkeld en geëindigd met een strik.
Nu komt de verrassing: ik zei nog tegen Vera dat de doosjes witte en bruine eieren van de Action er wel heel echt uitzien, dat blijken ze dus ook te zijn. Ik wilde eigenlijk de lintjes eraf halen en vervangen door wit/roze kant, toen kneep ik gelijk een ei fijn. Prima om in de stemming te komen.
Nadat de eieren verdeeld en vastgeknoopt waren, een geurhanger van de Action uit elkaar gehaald.
Niet aan te raden, wat een luchtje....... Eraan zaten piepschuim roze bloemballetjes waarvan ik stukjes gescheurd hebt en over de krans verdeeld, ondefinieerbare stukjes hout en de drie toch wel heel leuke roze bosjes hout.
Vastgezet met een knoop en ijzerdraad.
De vogels zijn geweldig, die geven er toch wel een heel mooi lente sfeertje aan. Bij de Wibra, vier verschillende kleuren in een doosje voor 2 euro met aan de onderkant een heel stevige ijzeren clip.
De veren zijn uit eigen voorraad.
De vogels zijn van papier, mocht het nog gaan regenen dan haal ik de krans wel binnen, voor de zekerheid.
Prachtige pietjes toch?
Voorzichtig een wat grotere spijker in de deur geslagen boven de glaslatten..... Sorry beetje uit het midden maar ik durfde het niet nog een keer. Zo zie je hoe breed de krans is: 36 cm en zwaar.
Weer net even wat anders om ook in het midden een item te hangen. In dit geval weer zo'n super vlinder van Leen Bakker. 
Het gebroken ei gebruik je gewoon als toepasselijke versiering. 
De krans schijnt nogal op te vallen, want ik heb al veel leuk commentaar gekregen van mijn buren. 
Wat een strooptochtje langs budgetwinkels toch kan opleveren.

3 opmerkingen:

  1. Wauwwwww, PRACHTIG en heel gezellig binnen komen zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen wonder dat je buurtjes reageren hoor want deze paas krans is prachtig!
    Wat creatief ben jij toch om zo weer een krans in elkaar te zetten met van alles voor weinig geld, daar hou ik van!
    De vogeltjes zijn inderdaad prachtig, jammer dat hier geen wibra in het dorp zit.
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen