vrijdag 4 april 2014

Paaspret in een doosje

That's the easter spirit, dacht ik toen ik de website van I luv vintage scrap al googlelend tegenkwam. Zoals zij ook schrijft, het is zo leuk om te doen na de eerste volgen er meer.........
Plaatjes gevonden op internet en in fotokwaliteit geprint. Daarna veeeel bloemen, lint, kant en jawel, echte stukjes eierschaal (goed afspoelen om eventuele luchtjes te voorkomen).
Acrylverf gemengd tot de juiste roze kleur (veeel wit met een klein beetje donkerrood) en drogen met de heattool. Daarna nog wat witte verf met een propje keukenpapier hier en daar geveegd.
Dan is hét moment aangebroken: scrappen! Eerst de bovenkant en dan het heerlijke bedenken van wat ik er allemaal in kan doen.
De parelketting is een "ontmantelde" ketting van de Action en de kralen zijn geregen op wire and wire draad.
Muziekpapier in reepjes scheuren, het stro komt uit verpakkingsdozen, ei en kuiken van AH, bloemen, bolletjes lint, gipsen roos, houten klosjes etc.
De roze lineaal is een stukje tissuetape van de Big Bazaar.
Het is een gezellige drukte, want echt dicht kan de doos niet meer....
De leuke roze kreukelbloemen zijn van Pipoos.
De witte asters zijn echt prachtige bloemen van Joy! Het gaaslint uit eigen voorraad. I just love flowers. Vrolijk voorjaarsgevoel.
Ik heb nog niet eerder rozenknopjes gehad, maar zeker een aanrader. Het vult ook zo gemakkelijk heel kleine plekjes op.
De witte en gele roos zijn gemaakt van gedraaide rafelige stof. Prachtige smal textiellint van de Action: 3 mooie grote houten klossen met lila, zacht geel en offwhite lint voor nog geen twee euro. Werkt heel prettig en daarna zijn er weer klossen om te scrappen.
Een eierlepeltje kan natuurlijk niet ontbreken bij het ontbijt ei........
Ik moet eerst even het stro uit mijn haar halen, maar dan is het hoogtijd om zachtgele verf te mengen: er lonkt nog een eierdoos naar me!

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn idd TE schattig en TE leuk en TE mooi!!!!
    Wauw, wat zul je hier een lol mee gehad hebben.
    Het is erg leuk om te zien, ik hou ervan, dat je bijna niet uitgekeken raakt.
    Succes met de gele, we zien hem vanzelf voorbij komen.
    Bedankt voor je mailtje, ik ben benieuwd naar je zakjes/tasjes.........Ook daarmee veel succes, je hebt nog werk genoeg lees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan hoor deze eierdoos ik zag ze ook voorbij komen op youtube en wil er ook nog wel eentje maken.
    Mooi geheel met heel leuke details!
    Wat mooi de gedraaide roosjes van lint van action, dat ga ik ook nog eens proberen.
    De klosjes heb ik al leeg gemaakt met kerst toen was er kant op te koop.
    Op mijn blog staat nu een gepimpte klos dus ook een aanrader, erg leuk om te doen!
    De eierschil vind ik ook leuk op je doosje ook die zie je bij mij terug maar dan weer een beetje anders bewerkt.
    Elke keer als je langs je eierdoosjes loopt ga je er van genieten dat is zeker!
    Fijne zondag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen