donderdag 10 april 2014

Paas Plateau


Boodschappen doen is niet mijn favoriete bezigheid. Loop ik laatst door AH op zoek naar kaarsen, ligt daar dit leuke metalen kaarsplateau. De rand is toch een doily op zich. Mooi genoeg om zo te laten.
De zachtroze kaars een gezellige mega strik gegeven van ongebleekt gaaskatoen. De kleine flesjes koop je ook per drie bij AH (wat moeten we zonder).
Het staande doosje is een deksel van een hard kartonnen visitekaartendoosje. Beplakt met het mooie shabby Action papier, achterop een zelfklevend kantje van Blokker. Bovenop een eitje met kant en voorop een grote hartparel van Xenos.
Het bord zelf bestrooid met kleine parelkraaltjes en de lieve organza bloemetjes van MD.
 
 
Laatst was er zoń eitje van mijn tafel gerold, maar dat had ik niet gezien. Ik stond er dus bovenop en slechts één kant was ingedeukt. Wat nu? Gewoon door de midden knippen en leuk opvullen......
Het resultaat was zo schattig, dat ik gelijk maar meer eieren gehalveerd heb. Ik hoop niet dat ik eerst overal bovenop moet gaan staan alvorens op ideeën te komen.
Opgevuld met stro (raffia) gescheurd kant, eierschaal stukjes, papieren bloemen, veren, kraaltjes etc.
Wel priegelen op de mm en ervoor zorgen, dat ze door het gewicht niet gaan kantelen.
De kaars ook voorzien van een gevuld eitje, bloemen en grote plakparels.
In het doosje een zo schattige foto met versierde eieren, helemaal in de shabby paassfeer. Geprint op Joy stempellinnen voor een canvas effect.
Veel bloemen, veren, eitje, kant en parelketting.
Ik zal het vast al eens gezegd hebben, maar de rozenknopjes zijn zo heerlijk om mee te werken, vooral als je een samengesteld bloemen "toefje" wilt maken.
Alles kan ook omgekeerd worden, nu bovenop een eitje versierd met de zo leuke cherry blossem bloemen van AnMaCreatief.
Bovenaanzichtje met gebroken eierschillen. Het ei is gelijmd met Pipoos alleslijm en blijft nog stevig staan ook.
In dit eitje ook een sierspeld met diamantje en een Action diamant tussen de kraaltjes. Nu zie je ook de eieren van de foto waarop links een schattig klein poesje.
Breek de dag, tik 'n eitje!

1 opmerking:

  1. Zoooo wat een leuke lange gezellige post om te lezen Christine!
    Dit heb je echt weer prachtig gemaakt!
    Ik kom ogen tekort, haha eitjes door midden trappen en dan zo op een idee komen dat is nog eens creativiteit!
    Mooie kleuren en leuke details zoals de mooie bloemetjes, veertjes en pareltjes!
    Bij jou is het echt bijna Pasen in huis!
    Heb je mijn mailtje nog gekregen, was het duidelijk?
    Fijne zondag!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen