dinsdag 22 april 2014

Flower Box


De Pasen is zo geweldig geweest. Op donderdag gaan winkelen met de dochters van mijn broer uit het buitenland in Goes, alwaar zij twee weken verblijven.
Mooi weer, flink shoppen, lekker eten, lachen, bijpraten en genieten van elkaar. De dames zijn intussen ook 21 en 17 jaar, tijd vliegt. Natuurlijk vind ik al het advies ook prima en heb dankzij mijn nichtjes geweldige nieuwe kleren, haarverf (goed gelukt......) en een heel apart paar schoenen.
 
Na een hele lange dag de bijna laatste trein terug naar huis om vervolgens hier vanuit de zon in een plensbui te belanden........
Bij thuiskomst valt het me opeens op hoe mooi de schoenendoos is en vooral hoe ontzettend stevig. Prima timing, want ik ben dol op bloemen en mijn bewaardoosje kon al lang niet meer dicht.
Dit hele project is gelijk een memory box geworden, leuk om items op bijzondere dagen gekocht weer te hergebruiken.
Het scrappapier had ik al heel lang, The London Chronicle, maar wilde ik niet kapot knippen. Laat de doos nu even breed zijn als het papier.
Vervolgens komt dan de link met engels rozen........
De swirl is geëmbosst met een mengsel van gouden en groene poeder en de kleine flourish stempel van TH.
 
Bloemenzaad zakjes! De afbeeldingen gevonden op internet, ruim geprint op dik papier zodat ik het zakje eraan kon knippen.
Uiteraard ruim voorzien van bloemen.
Een parel/strass swirl en een koperen vlinder maken het af.
De brede kant van de doos is voorkant geworden. Op het papier eerst de grote flourish stempel van TH geëmbosst, metalen bloemen met splitpennen vastgezet en houten lettertjes bruin geïnkt.
Bewust zo onder elkaar geplakt want ja, is de flow niet heerlijk waar we creatief in terecht komen?
Een stukje engelse krant precies zo uitgeknipt, dat het in de stempel past, zo past het bij het scrappapier.
Ook hier kon ik de vlekken stempels niet achterwege laten....
De leuke metalen koperen handgrepen van Panduro aan de zijkanten van het deksel geplaatst, ook met hasulith lijm voor de stevigheid.
De achterkant van de doos voorzien van een roos afbeelding uit de nieuwe Daphne en een kleiner geprint zaadzakje.
De klok komt ook uit de nieuwe Daphne, de tekst vind ik heel mooi.
De zijkanten voorzien van zaadzakjes, bloemen en een afbeelding van een oud boekje wat heel 3D lijkt (Daphne) met daarop een titel (oude typemachine) in een kader (tapjes stans van TH).
De andere zijkant heeft leuke vintage reclames over bloemen.
De binnenkant van het deksel voorzien van bijpassend papier, meerdere randjes tissue tape, een grote bloem gedraaid van het textielband van Action en een labeltje.
Eerste paasdag zijn we met de hele familie uit eten geweest. Onder elk schaaltje en kommetje zat een schotel(tje) met daarop een doily. Een hele stapel meegenomen met o.a. deze grote ovale. Memory box! Alweer zo'n leuk item wat een mooie herinnering meedraagt.
De binnenkant van de doos ook in bijpassende kleuren beplakt, kantje rondom de bodem, tissue tape en een stukje rozenlint.
 De oude typemachine is heerlijk.
Organza zakjes van de wibra gevuld met allerlei bloemen en voorzien van labeltjes.
Heel wat uurtjes mee zoet geweest, maar deze doos zal intensief gebruikt worden en straalt van mijn hobbytafel af.

De flowerbox doet mee met de Anything Goes challenge van Crafting by Designs.

2 opmerkingen:

  1. Oh wat istie leuk geworden zeg!
    Goed idee ook die bloemetjes in die organza zakjes, blijven ze toch nog een beetje gesorteerd in die grote doos.

    groetjes

    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ben ik weer moest ook nog even naar het songfestival kijken haha
    Gezellig zo'n leuke dag met je tiener nichtjes, ik had er ook eentje hoor met m'n dochter o.a. Naar de primark.
    Leuk om dan met die schoendoos zo'n mooie bloemzaadjes bewaardoos te maken.
    Heerlijke vintage plaatjes geprint, ook dat mooie katoenband van action ontdekt, weer een pracht creatie...en...ik ...lees...door ....

    BeantwoordenVerwijderen